• Tjejen15

    Finns det något bot mot allergi?

    Hej! Jag är en 15årig tjej som har fått självmordstankar då jag har multi allergi och eksem. Jag har eksem pga min allergi. Jag är allergisk mot väldigt mycket. Jag undrar nu om man kan bli av med allergi genom att utsätta sig för din allergi eller hur gör man? Jag är deprimerad pga min allergi och lider varje dag nu när det är pollensäsong. Hjälp...

  • Svar på tråden Finns det något bot mot allergi?
  • Jag är bara jag

    Inte bot, men god lindring. Har du mediciner som hjälper? Om inte måste du gå till läkare som kan hjälpa dig. Vissa allergier blir bättre när man blir äldre också.

  • Anonym (Inte)

    Du kan INTE bota din allergi genom att utsätta dig för det du inte tål! Det kan snarare sluta riktigt illa så försök inte med det. Säger som. Jag bara jag har du inte medicin som fungerar så går du till läkaren

  • sextiotalist
    Tjejen15 skrev 2018-04-15 20:24:50 följande:

    Hej! Jag är en 15årig tjej som har fått självmordstankar då jag har multi allergi och eksem. Jag har eksem pga min allergi. Jag är allergisk mot väldigt mycket. Jag undrar nu om man kan bli av med allergi genom att utsätta sig för din allergi eller hur gör man? Jag är deprimerad pga min allergi och lider varje dag nu när det är pollensäsong. Hjälp...


    Vissa allergier kan man lindra, men då under kontroll av vården, framför allt kan det fungera på pollenallergi.
    Om din allergi är så svår att det ger dig sådana tankar, så ska du absolut se till att du får hjälp av vården.
    Börja med att prata med din skolsköterska så får han/hon hjälpa dig att lotsa dig vidare, prata också med dina föräldrar.
    De får vara de som slåss för dig, fungerar det inte med en läkarkontakt, så får de fortsätta tills ni träffar någon som verkligen tar dina problem på allvar.
  • Anonym (Sara)

    Det finns de som fått lindring genom att sluta helt med socker och gluten.

Svar på tråden Finns det något bot mot allergi?