• Anonym (Nyfiken)

Nuskin - pyramidspel?

Har någon av er någonsin jobbat inom nuskin, eller är verkligen produkterna så bra som de framstår?

Ni som jobbat inom företaget, vad fick er att sluta? Och var det verkligen så bra som det verkar utåt sett?

Undrar bara av ren nyfikenhet. Får hela tiden massa meddelanden om folk som vill rekrytera mig. Så sjukt tröttsamt, och de försöker alltid locka med samma skit; ?var din egen boss?, ?jobba vart du vill?, ?jag vill ge dig en jättebra affärsmöjlighet? m.m.

För mig känns det som ett pyramidspel (även fast de som försöker rekrytera/sälja nekar till detta). Eller så kanske det bara är jag som måste ändra uppfattning? ;)

• Svar på tråden Nuskin - pyramidspel?
  • Anonym (Obi Wan Kenobi)

Jag vet inget om produkterna, de kanske är bra, men det kan väl vara ett pyramidföretag i vilket fall som helst?
    Det brukar kallas MLM "Multi Level Marketing".
    Tupperware är väl ett bra exempel. Jag har inte hört någon säga någon ont om prukterna, mer än att de kan vara dyra och att man får en enorm press på sig att köpa något om man går hem till någon bekant för att vara med på ett "Tupperware-party".

Det är egentligen en strålande affärsidé, "säljarna" längst ner i hierarkin (där du hamnar om du går med) tar hela risken. Vissa klarar att klättra en bit i hierarkin och ägnar sig då åt att skaffa nya "säljare" i stället för att sälja produkterna själv.

Detta kanska passar några, men definitivt inte alla.

• Anonym (bluff)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-04-16 00:03:49 följande:
    Har någon av er någonsin jobbat inom nuskin, eller är verkligen produkterna så bra som de framstår?

Ni som jobbat inom företaget, vad fick er att sluta? Och var det verkligen så bra som det verkar utåt sett?

Undrar bara av ren nyfikenhet. Får hela tiden massa meddelanden om folk som vill rekrytera mig. Så sjukt tröttsamt, och de försöker alltid locka med samma skit; var din egen boss, jobba vart du vill, jag vill ge dig en jättebra affärsmöjlighet m.m.

För mig känns det som ett pyramidspel ven fast de som försöker rekrytera/sälja nekar till detta). Eller så kanske det bara är jag som måste ändra uppfattning? ;)
    Det är klart de förnekar det. Vad är alternativet?

Antingen erkänner man att man utnyttjar de som man rekryterar.

Eller så erkänner man att man varit dum nog att gå på blåsningen.

Det slutar ALLTID med att en massa personer som kommer in sist blir sittandes med osäljbara varulager och egna pengar som de tvingas lägga in i "företaget". Pengar som personer över dem i rangordning tar procent på.

Och till råga på allt så förstör man relationer till vänner och familj när man försöker tjata på dem en massa produkter.
  • Anonym (Nyfiken)

Tycker det är så sjukt dåligt av dem att rekrytera stackars människor när de är medvetna om att det är svårt att lyckas, och att rekryteringen gynnar de själva mest. Men men, fattar ju samtidigt att de själva måste tjäna pengar på något sätt.. Vissa verkar ju bli jätteduktiga säljare medan andra hamnar i en massa skulder.

Fattar inte hur den här typ av företagsamhet kan vara laglig, och att det oftast är outbildade människor som går på det. Att de tror att de fått sitt livs möjlighet liksom

• Anonym (Allis)

Nåja.

Jag hade ju inte jämfört Tupperware, som har bra produkter och som jag bara vet folk som har som hobby bredvid arbete, med de sliskiga MLM-koncepten som tvingar folk att köpa in jättelager med i stort sett osäljbara prylar och har hallelujamöten för att pusha folk så hårt att de blir osams med sina släktingar...

Svar på tråden Nuskin - pyramidspel?