• Mr Jade

Quinny Freestyle 3xl comfort eller Quinny Buzz ?

Vi väntar barn och är i grepp med att köpa barnvagn(ny).
    Vi har i stort sätt bestämt oss för en Quinny Freestyle 3xl comfort, denna verkar robust, smidig lätt använd mm., men har nu även börjat fundera på en Quinny Buzz, då den är lite lättare och mindre när den är ihopfälld och lättare att fälla upp igen.
    Är det någon som har erfarenhet av "Buzzen" , och "Comforten" är vi intresserade av synpunkter.
    Tack på förhand!
    (denna tråd finn oxå på annat ställe på sidan, men efter tips bör det funka bättre här.)

• Svar på tråden Quinny Freestyle 3xl comfort eller Quinny Buzz ?
  • Stargirl

Nej nej nej nej nej nej nej nej....Ändra er inte. Buzzen måste vara den SÄMSTA vagnen någonsin (enligt mig) Fy fasiken vilken värdelös vagn. Orkar inte ens skriva om den.
    Har inte haft 3xl comforten men den måset vara 1000000 ggr bättre än Buzzen.

Vi har en Bugaboo Cameleon som är SUPER

• Mr Jade

Tack för svaret Stargirl!
    Det lät ju inte positivt, men som sagt det lutar nog åt Freestyle 3 XL Comfort.

Någon mer som tycker något om dessa vagnar?

• Moonis

Det beror ju lite på hur ni bor o vilka egenskaper den ska ha. Buzzen e ju inte jätte bra i terräng men annars e den jätte skön o enkel att köra.

• Linda girl

Min syster köpte en Buzz för att hon tyckte att designen var cool och ville ha en smidig liten vagn att ha på resor men hon har haft liknande erfarenheter som Stargirl så hon sålde sin väldigt snabbt. Efter det köpte hon en Bugaboo Gecko som hon är super nöjd med.
    Nu har hon sålt sin Hesba vagn som hon hade från början och använder enbart Geckon.

• peterpani

Stargirl, jag har bestämt mig för en buzz. Men om du säger så blir jag osäker,varför var den så kass?

• Fridus

har hört att buzzens framhjul kan krångla som tusan att det tex inte snurrar och då blir ju vagnen svårkörd och tappat sin funktion helt!

• Skakis

Jag har en buzz och hade problem med framhjulet, det ställde sig på tvärren och vagnen är då mer eller mindre omöjlig att köra änmindre går det att svänga. Jag lämnade in den och fick ett nytt hjul från Brio och nu fungerar den hur bra som helst. Det nya framhjulet är lite mjukare också så det skramlar inte lika farligt på kullersten längre
    Jag älskar min Buzz och skulle inte byta den mot en annan vagn. Jag har vant mig vid att den är så liten, lätt att fälla ihop och ännu lättare att fälla upp. Sen kan man beställa varukorg till den på babybee.se och då är den ju fulländad

• Stargirl

peterpani: Jag kan bara svara för mig själv och vad jag tycker. Jag har ägt nästan 30 olika vagnar och har rätt bra erfarenhet av olika märken och modeller. Buzzen är solklart den sämsta vi ägt.
    Den är varken smidig att köra eller att fälla ihop. Knakar och brakar då den körs och bromsen tar kanske 40% av gångerna man trycker ner den. Handtaget glappar osv....
    Jag kunde aldrig fälla ihop den. Framhjulet hängde inte med när den kördes och la sig på tvären hela tiden.
    Det krävdes både kraft och långa armar för att fälal ihop den. Nu kanske vi gjorde fel men jag lyckades aldrig att fälla ihop den.
    När jag sålde den så kunde jag inte räffa de som kom att kollade på vagnen. Jag kunde inte ljuga dem i ansiktet och säga att det är en toppenvagn. Så min man fick göra det.....Dessutom tyckte jag synd om kunden som köpt den. Men jag var tvungen att bli av med den.

Nu har vi en Bugaboo Cameleon som vi älskar. den är verkligen smidig och lätt. Använda vänlig osv.....Jag tycker att ni ska känna och klämam ordentligt. Inte bara köra fram o tillbax på affärsgolvet. Testa att fäll ihop vagnen osv innan ni bestämmer er.

• peterpani

Tack för svaren jag går å tvekar vet inte hur jag skall göra... Skakis var det -06 eller -05 du hade och tror du det är skillnad på dessa modeller?

• Moonis

peterpani: Dom säger att det ska va lite skillnad. Har fixat till en del av felen som fanns på 05:orna.

Att framhjulet har ställt sig på tvären är inget jag har varit med om med min 05:a o håller verkligen inte med stargirl om smidigheten. Tycker den e otroligt smidig o lätt att köra, passar utmärkt som stadsvagn.
    Min son sitter jätte bra i den o sitsen är bred o rymlig.

Måste däremot köpa en extra vagn för just mer terräng körning (har flyttat ifrån stan) men tänker inte sälja min Buzz ändå eftersom jag för övrigt är supernöjd med den

• Moonis

På 05:orna måste man förresten trycka på bromsen två gånger eftersom den har ett mellan läge men dom skulle tydligen fixa bromsarna på 06:orna.

Glömde säga oxå att jag har inte heller så långa armar o fäller ihop den framifrån istället.
    E mycket lättare o man slipper ha styret ivägen

• laura2006

Vi har inte haft vagnen men på mammagruppen är det två mammor som köpte just den vagnen till sina barn men sålde dem båda två för de var inte nöjda med vagnen i helhet.
    De såg så söta ut med varsin likadan vagn när de fick sina bebisar
    Den ena mamman har köpt en Bugaboo Frog (begagnad från Blocket) och den andra har köpt en Bugaboo Cameleon. Jag har oxå ångrat mitt vagnköp och ska köpa en Bugaboo (hade dock ingen Buzz vagn utan en UJ). Vilket är komiskt för att då blir vi 4 av 6 som har Bugaboo i mammagruppen.

Från början var vi 3 Quinny ägare (2 buzz och en Speedi sx), 2 Uj ägare, och en Bugaboo ägare.

SNart blir vi

4 Bugaboo ägare
    1 Quinny ägare
    1 UJ ägare

*fniss*

• Mr Jade

Kul att det finns så mkt. åsikter
    Vi är nog lite tveksamma till Buzzen, och som sagt det lutar nog åt Freestylen då den känns mer allsidig.
    Nu såg vi oxå att den fått bäst i test i tidningen "Vi föräldrar" å det bådar ju gott.
    Vi har ju sneglat lite åt Bugaboo Cameleon oxå, som verkade smidig lätt osv., men den prisklassen passar inte oss direkt. (denna vagn fick även betyget - i samma test "Vagnen obrukbar och risk för allvarlig skada")
    Hur tillförlitliga är alla dessa tester?

Snart har vi gått vilse i barnvagnsdjungeln!

Mvh Mr Jade & Co

• peterpani

Har tillslut köpt en Buzz. Fegade lite och tog en svart... Typiskt svenskt tror jag.

Svar på tråden Quinny Freestyle 3xl comfort eller Quinny Buzz ?