• LFF
    Äldre 16 Apr 11:31
    1153 visningar
    0 svar
    0
    1153

    4,5-åringar going on 14 *muttrar*

    Vad i hela fridens namn har flugit i mina 4,5-åringar? De har en attityd som tonåringar! Jag blir tokig! (fast man kan ju inte bli något man redan är )

    Bara i helgen har jag varit villig att sälja dem ett antal gånger! Igår skulle vi åka och handla lite skor och kolla på kläder. Hann lagom fram dit vi skulle, vara där i 10 minuter och sen var det bara att åka hem. Det gick verkligen inte. Så fort vi började kolla på skor så försvann de och skulle "busa busa".

    När vi kom hem och hade ätit lunch gick vi ut i skogen. Jättetrevlig promenad, åt lite mellis och var ute i över två timmar. Kom hem och direkt började tjafset igen. En ville bada ensam, den andre bada med brorsan. Resultat: Katastrof, gråt och galenskap.

    De är världsbäst på att trissa upp varandra, spela över för att försöka få den andre att skratta, stänger av allt vad "vett och etikett" heter. De vet ju hur de ska uppföra sig men flippar och så blir det bara pannkaka med irriterade föräldrar som resultat.

    De ska för fasen inte var i "lilla tonåren" än!!!!! Trodde det skulle vara en lugn och trevlig period just nu men istället är det så satans jobbigt! Det är en jäkla tur att de är söta när de sover!

    Någon annan som har en 4-5-åring going on tonåring?

Svar på tråden 4,5-åringar going on 14 *muttrar*