• Äldre 16 Apr 11:44
    1089 visningar
    2 svar
    2
    1089

    Ni som nattammade länge

    Jag har nattammat min dotter enda fram tills för en vecka sedan (hon är 17 månader).

    Hon har alltid vaknat 7-10 gånger per natt och detta är antledningen till att jag både fortsatt (lättare att få henne att somna om), och att jag nu slutat , eftersom det är extremt slitsamt .

    Nu till frågan. Vi har inte nattammat på en vecka men hon vaknar fortfarande lika många gånger och gnäller eller är ledsen. När märkte ni skillnad på sömnen efter amningsavslut?

  • Svar på tråden Ni som nattammade länge
  • Äldre 16 Apr 15:29
    #1

    Som jag minns det förändrade det inte sömnmönstret nämnvärt, men det var skönt att slippa amma på nätterna. Jag ammade i 18 månader, till slut var det bara kvällsamningen kvar.

    Kan ju tillägga att han är 6 år nu och fortfarande vaknar minst en gång per natt de flesta nätter... en del sover lätt, helt enkelt.

  • trash panda
    Äldre 16 Apr 16:00
    #2

    Jag ammade till 18 månader. Hon hade alltid vaknat minst 3 ggr/natt. Efter 2-3 veckor med mycket vattendrickande på nätterna så gick hon ner till 1 gång/natt. Sen gick det upp till 3 ggr igen pga sjukdomar etc, men lite bättre blev det allt. Framför allt så blev jag så mycket piggare när jag slapp amma.

Svar på tråden Ni som nattammade länge