• Äldre 16 Apr 21:14
    2802 visningar
    3 svar
    3
    2802

    Mensvärk v 32+0

    Är i v 32+0 med andra barnet och har så mycket mensvärk, speciellt på kvällen. Någon som varit med om liknande? Minns det ej från ettan (då hade jag dock mer smärtsamma sammandragningar p.g.a. gbs).

  • Svar på tråden Mensvärk v 32+0
  • Äldre 16 Apr 22:02
    #1

    Jag är i 31+6 med andra barnet så vi ligger väldigt lika. Fick plötsligt molvärk för tre dagar sedan och det har suttit i. Idag har varit värsta dagen hittills. För mig tror jag det är foglossning, har pratat med min bm och en läkare ska ringa upp inom några dagar. Jag har värk över blygdbenet mer eller mindre konstant och det känns nästan som jag har urinvägsinfektion, dvs svider/bränner och är kissnödig men ändå inte. Testade mot uvi igår och det var inget. Har inte alls ont i ryggen utan bara molvärk över blygdbenet. Vet inte om jag kan säga att det känns som mensvärk dock men liknande. Tror du det är samma vi känner?

  • Äldre 17 Apr 19:44
    #2
    Bubbel85 skrev 2018-04-16 22:02:23 följande:

    Jag är i 31+6 med andra barnet så vi ligger väldigt lika. Fick plötsligt molvärk för tre dagar sedan och det har suttit i. Idag har varit värsta dagen hittills. För mig tror jag det är foglossning, har pratat med min bm och en läkare ska ringa upp inom några dagar. Jag har värk över blygdbenet mer eller mindre konstant och det känns nästan som jag har urinvägsinfektion, dvs svider/bränner och är kissnödig men ändå inte. Testade mot uvi igår och det var inget. Har inte alls ont i ryggen utan bara molvärk över blygdbenet. Vet inte om jag kan säga att det känns som mensvärk dock men liknande. Tror du det är samma vi känner?


    För mig är det mest på kvällarna och känns verkligen som mensvärk, precis som i början på mensen. Undrar om det kan vara förvärkar men magen blir ju inte hård. Känner inte igen det. Gör inte ont någon annanstans förutom sammandragningar om jag går för mycket eller överanstränger mig.

    Har ingen uvi eller gbs. Kollar det varje gång hos bm.
  • Äldre 17 Apr 19:59
    #3
    halfbaked skrev 2018-04-17 19:44:03 följande:

    För mig är det mest på kvällarna och känns verkligen som mensvärk, precis som i början på mensen. Undrar om det kan vara förvärkar men magen blir ju inte hård. Känner inte igen det. Gör inte ont någon annanstans förutom sammandragningar om jag går för mycket eller överanstränger mig.

    Har ingen uvi eller gbs. Kollar det varje gång hos bm.


    Jag tror att det kan vara nåt slags förvärkar ändå. Livmodern tränar lite :) När jag väntade första barnet så hade jag förvärkar nästan dagligen i kanske tre veckor men det var inte alltid de kom i samband med sammandragningar.

    Annars, med tanke på att de kommer mest på kvällen, så kanske det bara är att kroppen är lite överspänd efter en hel dag.
Svar på tråden Mensvärk v 32+0