• Hipphurra

    Från att vara hård till att bli konstant lös i magen?

    Hej!

    Till att börja med vill jag varna er finkänsliga då detta kan vara lite "too much information." Men jag tänkte ändå skriva för kanske har någon av er där ute en förklaring på vad som hänt med min mage de senaste 2 veckorna...

    Jag är gravid i vecka 29 och har varit hård i magen i princip hela tiden under andra trimestern. Ibland gick jag inte ens på toa på en hel dag. Men nu de senaste två veckorna är det som magen slagit bakut. Jag är lös i magen varje dag och får gå på toa 2-3 ggr per dag.

    Brukade ha detta problem som ogravid pga IBS, men det verkar ju orimligt att det är min IBS som spökar igen med tanke på att jag var normalhård i magen hela andra trimestern? Eller?

    Någon som har en förklaring på detta och kan svara på om detta är normalt?

  • Svar på tråden Från att vara hård till att bli konstant lös i magen?
  • Iowhannah

    Jag har ingen förklaring men jag upplever samma sak. Första trimestern var en kamp mot förstoppningarna, andra trimestern var magen normal, och nu (jag är också i vecka 29) är jag ständigt lös och har emellanåt ont/är öm mitt på magen. Ingen större matlust heller, jag skulle kunna leva på mackor och frukt, äter vanlig mat bara för att jag har en 2,5-åring som behöver lagad mat.

  • Hipphurra
    Iowhannah skrev 2018-04-17 10:25:54 följande:

    Jag har ingen förklaring men jag upplever samma sak. Första trimestern var en kamp mot förstoppningarna, andra trimestern var magen normal, och nu (jag är också i vecka 29) är jag ständigt lös och har emellanåt ont/är öm mitt på magen. Ingen större matlust heller, jag skulle kunna leva på mackor och frukt, äter vanlig mat bara för att jag har en 2,5-åring som behöver lagad mat.


    Jaha! Ja troligtvis är de väl bara gravidmagen som spökar som vanligt med olika och nya påhitt. För nu är jag liksom ganska normal igen. Lös vissa dagar men för jämnan normalt ändå.
  • Iowhannah
    Hipphurra skrev 2018-04-24 01:29:08 följande:

    Jaha! Ja troligtvis är de väl bara gravidmagen som spökar som vanligt med olika och nya påhitt. För nu är jag liksom ganska normal igen. Lös vissa dagar men för jämnan normalt ändå.


    Haha! Samma här! Det var en period på några veckor bara, men nu är det nästan som vanligt igen :D
  • JLES

    Det är absolut normalt. Jag var superlös i början av graviditeten. Sen blev jag hård i typ vecka 10 och sen vecka 14 har det varit från och till verkligen. 50/50 typ

Svar på tråden Från att vara hård till att bli konstant lös i magen?