• Thessiss

    Kan det varit vattnet som gick?

    Hej

    Förlåt för en dum fråga kanske.

    Är gravid i v 36+6 idag.

    Väntar mitt 3:e barn

    1:a barnet gick inte att missa att vattnet gick. Så typ pop i magen och sen var de som ett vattenfall mellan benen. På beräknad bf datum kom barnet.

    2:an visste jag inte om de var var flytning el läckage. Åkte in på kontroll som visade att det var vattnet som läckte. Barnet föddes i v 37+1

    Nu har jag varit på toa två gånger och kissat. Båda gångerna kändes det som det inte fanns något stopp i mängden

    Rann hur mycket som helst.

    Ingen lukt och genomskinlig vätska.

    Alltså inte gult som kiss är.

    Har mycket sammandragningar/förvärkar och en molande värk i magen.

    Har även en pågående gbs infektion som jag äter antibiotika emot.

  • Svar på tråden Kan det varit vattnet som gick?
  • Jacqueline

    Fortsätter det att sippra även när du inte sitter på toa? Då kan de va läge att ringa in och be om en kontroll...

  • Thessiss

    Känns som de rinner lite hela tiden. Men har haft extremt mycket vattniga flytningar ett tag också.

    Har rätt långt till förlossningen också så vill helst inte behöva åka i onödan heller.

  • Thessiss

    Skulle avvakta fick jag till svar från förlossningen.

    Men har sjukt mycket sammandragningar just nu. Magen blir stenhård och är en tryckande känsla i magen.

  • Iowhannah
    Thessiss skrev 2018-04-17 11:32:23 följande:

    Skulle avvakta fick jag till svar från förlossningen.

    Men har sjukt mycket sammandragningar just nu. Magen blir stenhård och är en tryckande känsla i magen.


    Hur går det nu då? Har det ökat? Känns det som om förlossningen är på gång?
  • Thessiss

    Har pratat med spec mvc och jag ska åka in på förlossningen på kontroll.

    Förlossningen tyckte det var onödigt men spec mvc ville inte chansa då jag har gbs och fått barn förtidigt förut

  • Iowhannah
    Thessiss skrev 2018-04-17 13:42:59 följande:

    Har pratat med spec mvc och jag ska åka in på förlossningen på kontroll.

    Förlossningen tyckte det var onödigt men spec mvc ville inte chansa då jag har gbs och fått barn förtidigt förut


    Spännande! Uppdatera gärna här sedan :)
  • Mandelskorpan

    Oj vad spännande fostervatten luktar ju lite speciellt, prova att ha binda och sen lukta, lite sötaktigt. Sen har det runnit rätt mycket på mig i alla fall.

  • Thessiss

    Var på kontroll igår men blev hemskickad igen.

    Läkaren såg inget vatten som hon tyckte läckte och så hade jag mycket fostervatten kvar så även om jag hade läckt var det ingen fara enligt henne.

    Men ska till spec mvc imorgon på ett tul som är inbokat sen längre tillbaka så hoppas de ser bra ut då

Svar på tråden Kan det varit vattnet som gick?