Vad kostar det att spola i toan?
Hej!
Är det någon som vet ungefär vad det kostar att spola i toaletten?
Hej!
En toalett spolar ca 6 liter och en kubik vatten kostar ca 7 kr. Alltså ungefär 4 öre per spolning.
Dricksvatten är väldigt billigt.
Tack!! Då gör det ju inte så stor skillnad på ekonomin och jag kan spola med gott samvete :)
Hej!
Det är dyrare att låta bli.
Bakterier
Sjukdomar
Sanering
Lagning när det ansamlats och sen blivit stopp
Äsh, nu överdrivet du nåt extremt! Det är ju ingen fara om det ligger där i en timme, urin är dessutom sterilt. Och ingen är väl så dum att de slänger för mkt papper så det blir stopp, eller låter skit ligga kvar.
Jag har sett folk spara på spolningen. De toaletterna använder inte jag. Så jävla äckliga.
Jag har sett folk spara på spolningen. De toaletterna använder inte jag. Så jävla äckliga.
PS, jag har också råkat ut för det och det är riktigt vidrigt, men då har anledningen varit att septiktanken varit nästan full.
Jag tror att ni missuppfattade, jag spolar varje gång och min treåring tycker den är väldigt rolig att leka med och jag undrar alltid hur mycket det kostar oss :)
Sen jag köpte hus och blev mammaledig tänker jag mycket på sånt. Funderar också på vad diskmaskinen och tvättmaskinen kostar att köra. Vad värmefläkten kostar att ha på (svindyr vet jag) och vad jacuzzin drar i månaden.
Och såklart priset på ett bad. Har alltid dåligt samvete när jag badar.
Inte här inte. Här var det min släkting och hon berättade stolt att man minsan inte behöver spola så ofta för det kostar minsann. Det var så jävla äckligt.