• Anonym (orolig)

Ni som fått missfall

Hej

Ni som fått missfall, hur mådde ni innan ni fick ert mf eller ma? Jag fick ett ma för 13 år sedan så jag kommer faktiskt inte ihåg hur jag mådde under den graviditeten.

Nu är det så att jag är gravid i v 7 och är löjligt orolig för missfall, aldrig varit det innan men nu när jag är nästan 40 år och gjort IVF så kommer tankarna hela tiden, svårt att njuta av att jag är gravid

Jag mår förvisso väldigt illa och har växtvärk och ömma spända bröst, men det är också därför jag frågar er, hade ni gravsymtom innan ni fick ert missfall?

• Svar på tråden Ni som fått missfall
  • LFF

Graviditet 1 (slutade i missfall): Ont i brösten, doftkänslig till tusen, ingen aptit direkt. Någon dag innan jag började blöda (hade just gått in i v12) försvann symtomen, trodde jag var i "spökveckorna".

Graviditet 2 (MA): Ont i brösten, lite illamående, doftkänslig till tusen, konstant hungrig. Några dagar innan vi skulle på KUB-ul försvann symtomen så jag hade en misstanke om att det gått åt helsike igen. UL visade att liten dött i v9.

Graviditet 3 (gick hela vägen): ont i brösten, hungrig, doftkänslig. Illamåendet kom efter v12 på eftermiddagarna när jag behövde fylla på i magen (hade med mig morotsstavar till jobbet).

• Iowhannah

Jag fick MA i somras, emryot dog i v 6 (upptäcktes i vecka 11) och i v 7 försvann de få symptom jag hade. Lite svullen var jag fortfarande, men ömma bröst och illamående hade jag aldrig ens innan.

Graviditeterna som (hittills) gått bra har gett betydligt fler och starkare symptom.

• Fia 28

De flesta gravidsymptom hade redan försvunnit när jag började blöda. 

• Anonym (4)

Har i stort sett inte haft några gravsymptom i de graviditeter som slutat i missfall- 4 stycken. En ENORM skillnad mot de som gått bra! Första MA:t hade jag dock starka misstankar om missfall så jag var inte alls förvånad när det upptäcktes på VUL. Kalla det intuition eller vad du vill, men jag bara visste. N.r 4 hade jag så smått börjat tro på när jag kommit ända till v.14, men det var ett MA det med. Med facit i hand borde jag förstått, jag hade ju inga symptom då heller. Men det är så just jag funkar! Andra är helt symptomlösa och får barn ändå.

Svar på tråden Ni som fått missfall