• Behöverlitehjälptack

En gammal vän

Hejsan!

Jag vet inte hur jag ska korta ner allt detta för att det inte ska bli rörigt, eller ja det kanske blir rörigt ändå men jag ska försöka göra mitt bästa.

För ca 6 månader sedan sa jag upp en väldigt långvarig vänskap. Vi var bästa vänner och vi gjorde i princip allt tillsammans. Jag förklarade för henne lugnt och sansat att jag inte ville vara vän med henne längre då vi befann oss på olika stadier i livet och att vi inte har något gemensamt längre. (Dvs att hon bara tyckte om att ge spydiga kommentarer efter folk, snackade bara skit om alla och kompiskretsen jag var i var generellt väldigt dålig) jag behövde helt enkelt säga upp vänskapen för mitt måendes skull men sade även att jag hoppas att hon får det jättebra och att hon lyckas med det hon drömmer om och att jag hoppas att vi ändå kan hälsa på varandra när vi går förbi varandra på skola eller stan osv.

Men hennes reaktion blev totalt utåtagerande och började kalla mig för glåpord som jag inte kan komma på just nu. Jag blockade då henne.

I samma veva sade jag upp bekantskapen med hela den kompiskretsen och ägnade mig åt dom som fick mig att må bra. Ca 1 månad senare började jag att träffa en kille som jag idag är tillsammans med. Han är jättefin på alla sätt. Detta gillade inte mina gamla kompisar och började då skriva meddelanden till honom där dom skrev hur äcklig, vidrig, ful och konstig jag var.

Jag blev såklart förkrossad för jag hade inte gjort dom någonting, hållit mig ifrån dom och inte ens nämnt dom till någon.

Det fortsatte med att dom följde efter mig i skolan, skrattade efter mig, viskade när jag gått förbi dom, dom började att skriva på sms då jag blockat deom från snapchat att jag var ful osv osv.

Dom fortsatte med att hoppa på min pojkvän och klankade ner på honom men fortsatte även med att säga saker om mig. Berättade saker som hänt i mitt förflutna, bla att jag var psykopat för att jag har lidit utav självskadande och ännu en gång att jag var äcklig.

Nu är det så att på instagram om man lägger upp en händelse så kan vem som helst se den, om du följer personen så kommer det som upp i ditt flöde men om du inte följer denna person måste du gå in på dennes instagramprofil för att se händelsen. Och ALLA dessa gamla ?vänner? går in och kollar min instagram varje gång jag lagt upp något och dom följer inte mig.

Förstår att detta kanske låter otroligt töntigt men detta har hållit på i 6 månader nu, jag har absolut inte önskat dom någon olycka, aldrig snackat skit om dom eller ens nämnt dom efter att vi sagt upp vänskapen. Det gick så långt att jag ett tag inte orkade gå i skolan för att jag hörde hur dom skrattade efter mig osv. Men en del är ju även efter skoltid så jag vet inte riktigt vad jag ska göra.

Börjar bli för mycket nu speciellt då dom en gång i tiden betydde mycket för mig.

• Svar på tråden En gammal vän
  • Anonym (Du)

Stackars dig!!

Vilka lågbegåvande vänner, du har verkligen gjort rätt val att klara dig utan dem. Visa alla kring dig vad de gör mot dig. Så lär dem få alla imot sig & inte du. Ingen normal människa kommer tycka det dom gör är häftigt.

Svar på tråden En gammal vän