Gravid-deppig, känner någon igen sig?
Är i v.26 och har Bf i slutet av juli.
De första 20 veckorna kände jag mig bättre än någonsin, jag var på allmänt bra humör hela tiden, vilket är någonting jag inte känt på flera år(tidigare deprimerad och har fått diagnosen Borderline sen ca 2 år tillbaka).
Men nu de senaste veckorna har jag mått fruktansvärt dåligt, trött hela tiden, dåligt humör och gråter så fort jag är ensam. När sambon frågar vad felet är säger jag att jag har ont i ryggen, läste ett sorgligt inlägg osv. Han har vid ett flertal gånger frågat om det är något mellan oss, om det är det som är felet och ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt. I dagsläget vet jag inte om jag är lycklig med tillvaron, varken att vara gravid eller med sambon.
Så min fråga är, finns det någon där ute som känner igen sig eller har känt igen sig? Lösningen är inte att börja äta antidepp igen eftersom de helt enkelt inte biter på mig(provat flera olika sorter). Jag vill bara se om det är någon där ute som känner igen sig.
Kan förövrigt tillägga att jag inte riktigt har någon att prata med av mina vänner heller eftersom ingen av dom har barn eller parter för tillfället. Känner mig väldigt ensam i detta.. :/