• Anonym (TS)

    Hur lång tid kan det ta?

    Jag blev gravid av misstag och det fanns två möjliga pappor, A och B. Vi tänkte ta faderskapsprov men förlossningen gick inte så bra och bebisen mådde inte bra efteråt så det hanns inte med då. Efter två mån så såg vi att han hade bruna ögon och då man A har bruna ögon och jag och man B har blå så tänkte vi att det var självklart man A som är pappa. Bebisen hade även en nyans mörkare hy och man A är lite mörkare (inte mörk men lite) så A skrev på papprena. 


    Men jag ville vara 100 säker så jag beställde ett hemmatest och så gjorde vi det. Det visade att det var man B som var pappan! Jag gick till familjerätten som sa att ett hemmatest alltid stämmer men det räknas inte juridiskt så vi måste göra ett nytt. Men då vill inte man A det längre. Så nu för att barnet ska få rätt pappa måste vi gå till domstol för det. 


    Så överförmyndarmyndigheten ska utse en god man till sonen som ska föra hans talan att det ska bli ett pappatest mot As vilja. Hur lång tid kan det ta tror ni tills barnet har rätt pappa? På ett ungefär? Bebisen är 4 mån nu. 

  • Svar på tråden Hur lång tid kan det ta?
  • Anonym (Anna)

    Jättemärkligt av er att skriva A som pappan utan att vara helt säkra på vem som är den riktiga pappan.

Svar på tråden Hur lång tid kan det ta?