• Mranonymaaa96

Vad betyder detta?

Jag och min kille försöker få barn. Jag hade första dagen på mensen den 4 april och slutade den 8-9 april. Innan mensen kom slutade jag med p piller dvs jag började aldrig med en ny karta efter mensens slut. Efter jag haft min mens svullnade magen upp och är det fortfarande, efter ca 10 dagar svullnade brösten upp och har blivit mycket större än vad den brukar då jag har min mens, brukar inte få svullna bröst vid ÄL. Även fått metallsmak och kännt som stickningar vid livmodern ( vet dock om jag fantiserat där). Sen sover jag mer nu än vad jag gjort för 2-4 veckor tillbaka. Någon som vet vad det betyder?

• Svar på tråden Vad betyder detta?
  • B0bbo
    Mranonymaaa96 skrev 2018-04-18 13:14:09 följande:

Jag och min kille försöker få barn. Jag hade första dagen på mensen den 4 april och slutade den 8-9 april. Innan mensen kom slutade jag med p piller dvs jag började aldrig med en ny karta efter mensens slut. Efter jag haft min mens svullnade magen upp och är det fortfarande, efter ca 10 dagar svullnade brösten upp och har blivit mycket större än vad den brukar då jag har min mens, brukar inte få svullna bröst vid ÄL. Även fått metallsmak och kännt som stickningar vid livmodern ( vet dock om jag fantiserat där). Sen sover jag mer nu än vad jag gjort för 2-4 veckor tillbaka. Någon som vet vad det betyder?

Så, du skulle rent teoretiskt sätt kunna vara gravid nu. Ta ett test, det är det bästa tipset jag kan ge! Är du inte gravid så kan man ringa och kolla med doktorn, annars får man låta kroppen vara och se vad som händer, det kan ju ta extremt lång tid att bli gravid efter att man slutat med piller. Men det kan gå på första försöket också :)
  • 8992

Alltså, det kan va att kroppen ställer om sig eftersom du slutat med hormoner. I rent fertilitetstänk så borde du ha ägglossning ungefär nu, så det är väldigt, väldigt otroligt att det skulle vara graviditetssymtom. Det är väl inte mycket att göra än att vänta in mens och se vad som händer.

• Mranonymaaa96

Jag har vart gravid förr och då började jag aldrig med en ny karta efter mensens slut och hade graviditets symptomer redan en vecka efter sista dagen på mensen, och då var jag också gravid.

• B0bbo
    Mranonymaaa96 skrev 2018-04-18 13:40:34 följande:

Jag har vart gravid förr och då började jag aldrig med en ny karta efter mensens slut och hade graviditets symptomer redan en vecka efter sista dagen på mensen, och då var jag också gravid.

Då så, ta ett test! :)
  • B0bbo
    Mranonymaaa96 skrev 2018-04-18 13:40:34 följande:

Oj, jag läste lite för snabbt! Vänta tills efter BIM, ta ett test då. Det är svårt att ge ett korrekt svar när man bara analyserar.. vänta och se vad som händer :)
Svar på tråden Vad betyder detta?