• Nyfiken86

Bihåleinflammation/Näskanna!

Hej!

Ni som haft bihåleinflammation som gravid, hur har ni gått till väga?

Jag får enbart använda vanligt nässpray eller saltvatten.

Näskanna kan oxå vara bra, hur blandar ni? Kokar?

Hur länge höll de i sig?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Bihåleinflammation/Näskanna!
  • emeloi

Jag följer med spänning denna tråd då jag sitter i EXAKT samma sits som du.. Känner mig helt rådlös när näsan täpps igen och huvudet sprängs

:(

• halfbaked

Hade dubbelsidig bihåleinflammation i v 26. Fick stark dos kåvepenin som jag åt parallellt med rinexin och nasonex. Använde nässkölj också. Räcker det med nässkölj är det ju bra men jag hamnade på akuten med skyhög sänka så behövde starkare behandling.

• Nyfiken86
    halfbaked skrev 2018-04-18 15:08:26 följande:

Hade dubbelsidig bihåleinflammation i v 26. Fick stark dos kåvepenin som jag åt parallellt med rinexin och nasonex. Använde nässkölj också. Räcker det med nässkölj är det ju bra men jag hamnade på akuten med skyhög sänka så behövde starkare behandling.

Jag va hos doktorn idag o min sänka va ännu lite hög (49) efter influensan jag

låg i förra veckan, mår mycke bättre men e just allt tjockt snor som täpper till o så går d upp i bihålorna, doktorn sa bara att jag skulle fortsätta med vanliga näsdroppar o nässkölj, eftersom jag va gravid så ville han inte ge mig kortisonspray, o de va inga bakterier enligt sänkan så ingen pencellin heller.
  • 1234568

Näskannan är super bra! Rekommenderar starkt. Jag har i åratal haft problem med bihåleinflammationer och tvingats äta antibiotika många gånger.

Sedan började jag med kannan, och jösses vilken skillnad när man använt den. Det verkligen öppnar upp kanalen i näsan.

Jag brukar koka ca 2-3 dl vatten och blanda 1 tsk salt i det då. Sedan håller jag huvudet långt ner och tittar lite åt sidan (man hittar tekniken efter ett tag), och häller vattnet i ena näsborren. Efter en stund rinner det ut ur andra näsborren. Sedan gör jag samma procedur, men i andra näsborren. Efter det snyter jag mig ordentligt, och whola, näsan är öppen. 2-3 ggr/dag vid aktiv infektion. Brukar använda kortison nässpray till. Men fungerar alldeles utmärkt utan också.

Svar på tråden Bihåleinflammation/Näskanna!