• Vendela18

Bråck i magmunnen hjälp!!

Kan någon hjälpa mig med detta fick reda igår jag har bråck i magmunnen så fick Omeprazol ABECE, enterokapsel, hård 20 mg, Plastburk, 100 kapslar. men dem hade ej i lagret så fick ome något hette dom. ska ta dem i 4 veckor sen ska jag bli bra. men nu har det gått så långt så jag inte kan äta bara flytande jag dricker aloevera dricka idag började jag. finns det ngn tips och bota rapandet och känslan man har i halsen som ngn stryper mig lr klump i halsen snälla någon för orkar inte mer. först hade jag virus i 2 veckor fick leva med flytande nu igen flytande orkar inte. kan det va bråcket som ställer till det eller inte

• Svar på tråden Bråck i magmunnen hjälp!!
  • Ina82

Har du mycket besvär så kontakta din hälsostation igen! Hoppas du snart mår bättre!

• Vendela18

Dem säger omprazol ska hjälpa har besvär med rapandet den stör mitt ätande drickande det som stör mig inte så att ja har ont direkt. halsen e konstig ja. hoppas de gär över

• Hermioney
    Vendela18 skrev 2018-04-18 15:47:19 följande:

Kan någon hjälpa mig med detta fick reda igår jag har bråck i magmunnen så fick Omeprazol ABECE, enterokapsel, hård 20 mg, Plastburk, 100 kapslar. men dem hade ej i lagret så fick ome något hette dom. ska ta dem i 4 veckor sen ska jag bli bra. men nu har det gått så långt så jag inte kan äta bara flytande jag dricker aloevera dricka idag började jag. finns det ngn tips och bota rapandet och känslan man har i halsen som ngn stryper mig lr klump i halsen snälla någon för orkar inte mer. först hade jag virus i 2 veckor fick leva med flytande nu igen flytande orkar inte. kan det va bråcket som ställer till det eller inte

Jag har också bråck i övre magmunnen. Man kan leva som vanligt. När du känner magen komma upp dricker du en klunk pepsi max. Om du är kvinna hae du löst sittande BH. Direkt efter maten.ska man inte böja sig ner.Tex för att knyta skorna.Då åker maten ut.

Omeprazol kommer vara bra i början men sen kommer den göra magsäcken beroende av sig själv så att du måste fortsätta med omeprazol för alltid.

Jag fick veta om mitt för kanske 10 år sen men har nog haft det mycket längre.

Vissa maträtter kan göra det värre.
  • Vendela18

Jag har försökt kontrollera mitt rapandet igår och idag rapar inte alls lika mkt . för började med omprazol i tisdes. nu har rädslan för svälja kommit tillbaka igen. man ska ta de lungt när man äter inte va rädd jag vet. självkontroll gäller det att ha men så sjukt svårt.

• Vendela18

Undrar en sak ska man imte göra gastroskopi om dem misstänker bråck. läkaren gjorde inget ba fråga o rörde magen sen sammanställde jag hade dd fast jag sa till han jag tagit omprazol i flera år. de enda störiga för mig e denna klumpen i halsen känns som när man har mkt slem och de går ej bort. vet ngn hur länge man har denna dumma klump i halsen. den stör mig så mkt. samt känns inte som läkaren vet vad han babblar om. man sks undersöka ej antyda. gjort gastroskoi för ca 2 år inget hittade allting va perfekt så hur kunde man få de nu när jag gjort samma sak hela tiden. rååååååd!

Svar på tråden Bråck i magmunnen hjälp!!