• Anonym (Lollo)

    Varför lägger folk ut 300 bilder på " magen"

    Aldrig fattat varför gravida alltid måste lägga upp miljoner bilder på magen? Vad är grejen ? Har en kompis som är gravid, hon lägger ut minst 2 bilar om dagen? Nån mer än jag som tycker det är störande. Har själv 2 barn men lägger aldrig upp nåt

  • Svar på tråden Varför lägger folk ut 300 bilder på " magen"
  • fjanten

    Troligen för att det är väldigt spännande och speciellt för dem att ha en gravidmage och är lyckliga över graviditeten. Låter ju i och för sig lite överdrivet med två inlägg om dagen.

  • Pr0nographic

    Jag stör mig mest på dom som lägger ut bilder på sin "mage" när de är i vecka 6-10. Bebisen är icke existerande synlig. Men vill de lägga ut bilder och gulla med sina svullna tarmar så får dom göra det.

    Jag har två barn, har dokumenterat första grav och haft bilderna privat, andra grav har jag knappt bilder på.

    Nu är jag gravid med tvillingar i v16 och har lagt ut kanske 2 magbilder.

  • gahadas

    1. Dom tror att dom är speciella eftersom just dom är gravida.

    2. När man får likes och kommentarer som "åååh så fint" så släpps dopaminet ut i kroppen. Dom är helt enkelt beroende.

  • Studentpappa

    Jag hatar gravidbilder med handhjärtan på magen och diverse trams, det slår aldrig fel att det alltid är folk ur begåvningsreserven som står för dem heller.

    Seriöst ingen mer än på sin höjd era egna föräldrar vill se dessa bilder jag lovar.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • mrsLina
    Studentpappa skrev 2018-04-18 19:56:15 följande:

    Jag hatar gravidbilder med handhjärtan på magen och diverse trams, det slår aldrig fel att det alltid är folk ur begåvningsreserven som står för dem heller.

    Seriöst ingen mer än på sin höjd era egna föräldrar vill se dessa bilder jag lovar.


    Haha klockrent. Är själv gravid i v21. Vill inte att någon ska se min mage. Tycker själv den är fin men vill inte ha som display. Fattar inte heller varför alla gravida ska klaga på precis allting. Ja de gör ont/är obekvämt att vara gravid. Jag behöver inte höra det. Fan ni ville själv ha en unge så sluta klaga nu när de börjar bli lite tufft.
  • Pope Joan II
    Studentpappa skrev 2018-04-18 19:56:15 följande:

    Jag hatar gravidbilder med handhjärtan på magen och diverse trams, det slår aldrig fel att det alltid är folk ur begåvningsreserven som står för dem heller.

    Seriöst ingen mer än på sin höjd era egna föräldrar vill se dessa bilder jag lovar.


    Du måste tro att begåvningsreserv betyder något det inte betyder.

    Själv tycker jag att bilder på gravida magar är betydligt lättare att se på än negativa graviditetstest.
  • legomum

    Fotade magen massor men lade aldrig upp någon bild. Har vecka för vecka hur snabbt magen växte med twinsen. Jättehäftigt att se. Dock inget intresse att visa någon annan, förstår heller inte grejen.

  • Studentpappa
    Pope Joan II skrev 2018-04-18 20:08:23 följande:
    Du måste tro att begåvningsreserv betyder något det inte betyder.

    Själv tycker jag att bilder på gravida magar är betydligt lättare att se på än negativa graviditetstest.
    Nja tror gör man i kyrkan, begåvningsreserven används väl kanske något slarvigt (och ironiskt) idag nedsättande om folk man anser korkade. Jämför det med A-lagare, tar du det positivt eller negativt om någon anser att du ser ut som en A-lagare? Det är ju inte rätt då de bästa befinner sig i a-laget men alla fattar vad du menar, och jag skulle inte bli smickrad.

    Det rätta skulle väl givetvis varit att skriva att de inte tillhör begåvningsreserven men ja..
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Pope Joan II
    Studentpappa skrev 2018-04-18 21:16:28 följande:
    Nja tror gör man i kyrkan, begåvningsreserven används väl kanske något slarvigt (och ironiskt) idag nedsättande om folk man anser korkade. Jämför det med A-lagare, tar du det positivt eller negativt om någon anser att du ser ut som en A-lagare? Det är ju inte rätt då de bästa befinner sig i a-laget men alla fattar vad du menar, och jag skulle inte bli smickrad.

    Det rätta skulle väl givetvis varit att skriva att de inte tillhör begåvningsreserven men ja..
    Jaså, har ordet ändrat betydelse? Det var jag tyvärr oinformerad om. 
  • Studentpappa
    Pope Joan II skrev 2018-04-18 21:18:55 följande:
    Jaså, har ordet ändrat betydelse? Det var jag tyvärr oinformerad om. 
    Hur fick du det jag skrev till det? Jag vet att du antagligen är en real life Saga Norén men nog borde du väl hängt med på vad jag menade?

    Jag är medveten om att det är i sitt ursprung fel använt, precis som att a-lagare inte betyder det bästa laget. Men det använts likväl om alkisar.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Pope Joan II
    Studentpappa skrev 2018-04-18 21:29:09 följande:
    Hur fick du det jag skrev till det? Jag vet att du antagligen är en real life Saga Norén men nog borde du väl hängt med på vad jag menade?

    Jag är medveten om att det är i sitt ursprung fel använt, precis som att a-lagare inte betyder det bästa laget. Men det använts likväl om alkisar.
    Om alla fattar vad som avses med ett ord (i det här fallet två ord; A-lagare och begåvningsreserv) och det inte är i överensstämmelse med ordets ursprungliga betydelse så antar jag därmed att ordet ändrat sin betydelse i gemene mans användning. 

    Jag är inte över huvud taget i närheten av att ha något som skulle generera mig en bokstavsdiagnos, men roande att det går att uppfatta min person på det viset. 
  • Demal
    Anonym (Lollo) skrev 2018-04-18 19:24:30 följande:

    Aldrig fattat varför gravida alltid måste lägga upp miljoner bilder på magen? Vad är grejen ? Har en kompis som är gravid, hon lägger ut minst 2 bilar om dagen? Nån mer än jag som tycker det är störande. Har själv 2 barn men lägger aldrig upp nåt


    Ja, jag tycker också att det är sjukt onödigt och ointelligent. Borde man inte förstå att det inte är speciellt intressant för omgivningen att se. En bild någon gång, absolut. Men detta ständiga exponerande med magar, nyfödda bebisar och bilder och uppdateringar i miljontal på sin unge på sociala medier. Nej. Låt magen och barnet vara något privat och fint för en stund.
Svar på tråden Varför lägger folk ut 300 bilder på " magen"