• Mini87

Bim 21/4

Jag och min sambo försöker skaffa vårt första barn. Jag har BIM den 21/4 men både igår och lite idag känner jag som molande mensvärk. Hoppas verkligen inte det är mensen på G.

Min temp har höjts från att ligga runt 36.3 - 36.5 men nu sedan ägglossningen så har den ökat till nästan 37.

Längtar så efter en liten bebis

Vad hade ni för symptom innan BIM?

• Svar på tråden Bim 21/4
  • saijda

Hej, hoppar in här om det är okej. Min man och jag har försökt sedan augusti 2017, plussade i december-17 men fick missfall januari-18. Längtar också så mycket efter bebis <3

Jag har dock BIM 23-25e april, de symtomen du pratar om har jag också, och hade det förra gången jag plussade. Dessutom så drar det i ljumskarna, känns även i höfterna/ländryggen, tempen är hög och spindelnät på brösten. Har du fler symtom?

Så håller tummarna hårt för oss <3

Den gröna cykeln är när mensen kom och den lila cykeln är nuvarande :) där ser man skillnad på temphöjningen efter ÄL .

• Mini87

Hoppas det blir en bebis för er denna gång.

Jag har större bröst, men inte så mycket mer. Eller jag har inte vågat känna efter.

• saijda
    Mini87 skrev 2018-04-19 08:53:51 följande:

Hoppas det blir en bebis för er denna gång.

Jag har större bröst, men inte så mycket mer. Eller jag har inte vågat känna efter.

Åh tack <3 hoppas det blir en bebis för er också! Vet hur det känns man vågar inte känna efter för man är rädd för att man inbillar sig :/ men tror inte tempen kan ljuga :0
  • Prematurrisk

Hej :) vi försöker bli med barn igen efter att ha förlorat vårt första barn.. han kom 17 veckor förtidigt...

Har BIM på söndag och testade igår och det var totalblankt men testet idag visade antydan till ett streck så hoppas det blir starkare och inte är ett spöksteck!

Jag har inte heller haft så mycket känningar, lite molvärk i magen kanske. Men med min förra graviditet kände jag absolut inget förrens typ vecka 7-8 då illamåendet kom..

Håller tummarna för er! :)

• saijda
    Prematurrisk skrev 2018-04-19 09:02:42 följande:

Hej :) vi försöker bli med barn igen efter att ha förlorat vårt första barn.. han kom 17 veckor förtidigt...

Har BIM på söndag och testade igår och det var totalblankt men testet idag visade antydan till ett streck så hoppas det blir starkare och inte är ett spöksteck!

Jag har inte heller haft så mycket känningar, lite molvärk i magen kanske. Men med min förra graviditet kände jag absolut inget förrens typ vecka 7-8 då illamåendet kom..

Håller tummarna för er! :)

Hej och välkommen!

Usch beklagar verkligen :( hoppas ni får ett nytt pluss snart och ni får ut ett friskt barn <3 tog du en bild på testet?? Så man kan se :)

Imorse så kändes brösten lite mindre spända, men det fortsätter att dra i ljumskarna och strålar ner mot benet, illamående, öm i höfterna/ländryggen samt brännande känsla/molvärk till och från i magen. Dock så sjönk tempen idag till 36.7 grader. I för sig så var jag dum och tog aldrig den när jag vaknade vid 4:30 utan nu strax efter 6 :(

Dessutom så säger WomanLog att jag hade ÄL den 11/4 och BIM 23/4 medan fertility friend säger ÄL den 12/4 och BIM 25/4. Vet inte vilken jag ska utgå ifrån :(

Håller tummarna för er också! <3
  • saijda

Godmorgon, misstänker att mensen kom igår på ÄL+9 men tycker det låter så skumt att den helt plötsligt kom fyra dagar innan BIM :0 min svägerska tror att det var en nidblödning eller genombrottsblödning då det kom tidigare och det varken känns eller ser ut (ursäkta!) som att mensen kom. Däremot så dippade tempen, men jag får avvakta och se :(( någon som har varit med om detta?

• Zandylina
    saijda skrev 2018-04-22 06:39:26 följande:

Godmorgon, misstänker att mensen kom igår på ÄL+9 men tycker det låter så skumt att den helt plötsligt kom fyra dagar innan BIM :0 min svägerska tror att det var en nidblödning eller genombrottsblödning då det kom tidigare och det varken känns eller ser ut (ursäkta!) som att mensen kom. Däremot så dippade tempen, men jag får avvakta och se :(( någon som har varit med om detta?

Det kan mkt väl vart en nidblödning som du fått,eller så kan det va mensen svårt att veta, blöder du än? Jag skulle ta det lugnt bara och testa på BIM dagen å se vad test säger. Hart ej vart med om detta själv men hört av många å läst å känner några. 
    Även om du fortfarande skulle blöda och det mindre eller ej samma som vanligt skulle jag fortfarande ta ett test på BIM, många blöder ju även fast gravida. Min första graviditet blödde jag dem första 4 mån, visste ej var gravid då så. hehe
    Allt jag kan säga e lycka till å hoppas allt går vägen för dig :D
  • saijda
    Zandylina skrev 2018-04-22 09:02:59 följande:

Det kan mkt väl vart en nidblödning som du fått,eller så kan det va mensen svårt att veta, blöder du än? Jag skulle ta det lugnt bara och testa på BIM dagen å se vad test säger. Hart ej vart med om detta själv men hört av många å läst å känner några. 

Även om du fortfarande skulle blöda och det mindre eller ej samma som vanligt skulle jag fortfarande ta ett test på BIM, många blöder ju även fast gravida. Min första graviditet blödde jag dem första 4 mån, visste ej var gravid då så. hehe

Allt jag kan säga e lycka till å hoppas allt går vägen för dig :D

Åh tack för svaret! Jag har blött lite imorse men det är cirka ett halvt trosskydd så inte mycket. Men känner inte alls av som varken mens eller missfall :0 min BIM är 25 april så om blödningen har slutat så kan jag testa, eller kan jag ändå?

Åh intressant och veta, måste varit konstigt ;)

Åh tack tack tack så mycket! :D
  • Zandylina
    saijda skrev 2018-04-22 11:59:39 följande:

Åh tack för svaret! Jag har blött lite imorse men det är cirka ett halvt trosskydd så inte mycket. Men känner inte alls av som varken mens eller missfall :0 min BIM är 25 april så om blödningen har slutat så kan jag testa, eller kan jag ändå?

Åh intressant och veta, måste varit konstigt ;)

Åh tack tack tack så mycket! :D

Ja, jag tycker att du kan testa bör blödning slut låter mer å mer som nidblödning eller så eftersom ej mkt å du knappt känner av det. Så jag skulle ge det ialfall minst 2-3 dar till innan testa :D men det e jag.

Pbjo det var jättekonstigt eftersom ej fatta jag var gravid i början haha men men gick ju det med dock var det ej planerat då men ångrar inget. Idag e han 13år tiden flyger
  • saijda
    Zandylina skrev 2018-04-22 15:57:47 följande:

Ja, jag tycker att du kan testa bör blödning slut låter mer å mer som nidblödning eller så eftersom ej mkt å du knappt känner av det. Så jag skulle ge det ialfall minst 2-3 dar till innan testa :D men det e jag.

Pbjo det var jättekonstigt eftersom ej fatta jag var gravid i början haha men men gick ju det med dock var det ej planerat då men ångrar inget. Idag e han 13år tiden flyger

Okej jag väntar då.. har inte blött på flera timmar nu kommer bara lite i toa och på pappret ;0

Förstår det!! :D åh underbart ju! Lyckan behöver inte vara planerad <3 jag har sån otrolig barnlängtan och gjorde så ont när det blev missfall i januari :((
  • Zandylina
    saijda skrev 2018-04-22 16:41:34 följande:
    Okej jag väntar då.. har inte blött på flera timmar nu kommer bara lite i toa och på pappret ;0

Förstår det!! :D åh underbart ju! Lyckan behöver inte vara planerad <3 jag har sån otrolig barnlängtan och gjorde så ont när det blev missfall i januari :((
    Beklagar och förstår detta... desto större chans vi hoppas du plussar nu denna gång och det stannar kvar. *Kram*
    E så långdraget att vänta på ägglossningen tycker jag det e bland det jobbigaste. har ej BIM förrens runt 8/5 beroende på när ägglossning är.
  • saijda
    Zandylina skrev 2018-04-22 16:47:00 följande:

Beklagar och förstår detta... desto större chans vi hoppas du plussar nu denna gång och det stannar kvar. *Kram*

E så långdraget att vänta på ägglossningen tycker jag det e bland det jobbigaste. har ej BIM förrens runt 8/5 beroende på när ägglossning är.

Tack! <3 hoppas vi med så efterlängtad <3 *kram* jag veeeet.. och sen när ÄL är över så kommer den långa eviga väntan till BIM *snark* jag får se vad som händer, kommer typ inget blod alls i bara toa och på pappret inget i bindan sedan tidigt imorse :0 bådar gott kanske? :$
  • Mini87

Jag plussa igår, så om allt går vägen så blir det en bebis i december eller januari. Nu är jag bara orolig för missfall ????

• msunderground

Grattis!!

Jag förstår att det är lätt för att oroa sig. Men försök glädjas av att du blev gravid, och att det funkade. Har du/ni försökt länge eller var det första försöket? Har BIM i morgon söndag, denna väntan alltså...

Svar på tråden Bim 21/4