• Anonym (Oerfaren)

Aldrig haft sex

Hej

Jag är en man på 27 och ska snart gå på dejt med en tjej jag gillar och har skrivit med ett tag.

Problemet jag har är att jag aldrig haft sex, livet har kommit vägen för det har några jobbiga år bakom mig, var ganska kraftig i tonåren och led av dålig självkänsla, sen har det varit dödsfall i familjen och ett syskon med alkoholproblem, mycket sorg och tragedier.

Har aldrig träffat någon som jag gillar som gillar mig med, och jag kan inte se mig själv ha sex med någon jag inte har känslor för.

Hur hade ni tjejer reagerat över detta? Det är väl bättre att vara ärlig med en gång om det börjar hända något?

• Svar på tråden Aldrig haft sex
  • Anonym (Anonym)

Det där är en fråga som är alldeles för tidig. Man hasplar inte ur sig på första dejterna att btw, jag är oskuld. Ärlighet är bra men ta det i ett naturligt sammanhang. Det kan ge konstiga signaler om man tar upp det för tidigt.

• Anonym (Oerfaren)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-04-19 10:49:35 följande:

Det där är en fråga som är alldeles för tidig. Man hasplar inte ur sig på första dejterna att btw, jag är oskuld. Ärlighet är bra men ta det i ett naturligt sammanhang. Det kan ge konstiga signaler om man tar upp det för tidigt.

Nej då det klart jag inte bara säger det mitt i fikan, men om vi skulle hoppa i säng med varandra så kan det väl vara bra att säga det då.
  • Anonym (Klart att du ska vara berätta)

Hej! De allra flesta tjejer tycker bara att det är sött med oskulder och sexigt att få ta den. Vem vill inte vara den första och enda lixom! ;)

Berätta det när det börjar hetta till, oroa dig inte :) Lycka till

• Anonym (Tjejen.)

En gång 2011 så träffade jag en kille som jag gillade som vän. Vi lyssnade mycket på musik, drack kaffe och sådär.

Vi kom in på sexsnack då jag är väldigt öppen sexuellt. Han berättade att han inte riktigt haft sex innan.

Long story short. Han ligger brevid mig i sängen nu, vi väntar tvillingar och han är en Gud i sängen numera.

Räds icke!

Att vara oskuld är ingenting som skrämmer folk. Kommer ni in på sexsnack och hon frågar dig nåt så säger du bara "asså jag vet inte. Jag har aldrig haft sex förut".

Hon kanske ba "wooow what?!" Och sen ligger ni ändå.

Pratar ni inte om sex och går direkt till kakan sen OM det blir "Netflix and chill" så kommer du säkert vara nervös. Jag vet hur det är att hångla upp oskulder.

Det bästa du kan göra är att säga "förlåt, är lite nervös. Har aldrig gjort det här förut".

Ja. You get it.

Lycka till mannen :) i belive in you

• Anonym (Oerfaren)

Tack så mycket för era svar.

Jag oroade mig inte för sexet utan hur hon skulle reagera om jag berättade det.

Det känns genast mycket bättre efter det här.

• Anonym (säg inget)

Är kvinna och tycker inte att du ska berätta det innan ni haft sex. Dejta några gånger, se om ni känner er bekväma med varann. Hångla, kåta upp varann, sen går det av bara farten. För de allra flesta blir sexet inte bra med en gång och det finns alla möjliga skäl till det, som alkohol, blygsel, prestationsångest o annat. Så ingen förväntar sig inte bra sex direkt, men många tjejer vill att killar ska vara erfarna och skulle nog backa om någon var oskuld. Inte om hon blivit kär dock!

Men mitt råd är att säga det i ett senare skede. Du kanske är Guds gåva till kvinnorna och hon märker inget;)

• Anonym (H)

Säg inget förrän ni haft sex några gånger. Risken är betydande att hon droppar sig pga bristande erfarenhet i hög ålder.

• Anonym (.)
    Anonym (Tjejen.) skrev 2018-04-19 11:22:14 följande:

En gång 2011 så träffade jag en kille som jag gillade som vän. Vi lyssnade mycket på musik, drack kaffe och sådär.

Vi kom in på sexsnack då jag är väldigt öppen sexuellt. Han berättade att han inte riktigt haft sex innan.

Long story short. Han ligger brevid mig i sängen nu, vi väntar tvillingar och han är en Gud i sängen numera.

Räds icke!

Att vara oskuld är ingenting som skrämmer folk. Kommer ni in på sexsnack och hon frågar dig nåt så säger du bara "asså jag vet inte. Jag har aldrig haft sex förut".

Hon kanske ba "wooow what?!" Och sen ligger ni ändå.

Pratar ni inte om sex och går direkt till kakan sen OM det blir "Netflix and chill" så kommer du säkert vara nervös. Jag vet hur det är att hångla upp oskulder.

Det bästa du kan göra är att säga "förlåt, är lite nervös. Har aldrig gjort det här förut".

Ja. You get it.

Lycka till mannen :) i belive in you

Jag sa nästan exakt så till tjejen jag trodde skulle bli min första när vi började hångla men hon dumpade mig på fläcken. Rekommenderar att TS inte säger nåt alls förrän oskulden är borta.
  • Anonym (.....)
    Anonym (H) skrev 2018-04-19 13:42:16 följande:

Säg inget förrän ni haft sex några gånger. Risken är betydande att hon droppar sig pga bristande erfarenhet i hög ålder.

Håller med. män som har haft sex har ju uppenbarligen attraherat nån annan kvinna, blir nästan som en kvalitetsstämpel.

En kvinna som träffat en lite äldre oskuld frågar sig själv vad som är fel på dig, som aldrig fått komma till.

Att berätta innan är riskabelt, bättre då att glida lite på sanningen och säga att det var länge sedan och att du är lite ringrostig om ämnet kommer på tal.
  • Anonym (Oerfaren)

Hmm får se hur jag gör, avskyr att ljuga och det är inte bara sex jag är ute efter jag hoppas jag kan få en relation med denna tjejen och då känns det verkligen inte bra att ljuga.

Vi ska träffas på lördag, får se vad som händer.

Svar på tråden Aldrig haft sex