• Mimmi O

    Lös i magen v31. Normalt eller FL på gång?

    Jag har alltid haft problem med en hård mage. Men fram till v 27 så var den faktiskt normal trots järntabletter.

    Eftet det så blev den trög och jag tog laktulos i ett par dagar. Men min mage klarade ibte av det så jag slutade.

    Normal mage i ett par veckor... men igår så blev det oförklarligt lös.

    Mår inte dåligt men har gått på toaletten flertalet gånger med väldigt lös mage.

    Är det normalt eller bör jag vara orolig?

  • Svar på tråden Lös i magen v31. Normalt eller FL på gång?
  • Anonym (B)

    Alltså. Allt som händer har inte med graviditeten att göra. Man kan bli lös i magen precis som vanligt utan att det har med att man är gravid att göra. Man kan också få skrapsår, huvudvärk, nageltrång, påminnelseavgifter och parkeringsböter när man är gravid, men det har ju inte med det att göra.

    Nej du behöver inte vara mer orolig än vanligt.

  • RJEL

    Gud så dryg och onödig kommentar...

    Jag är i vecka 37 nu men i vecka 31-33 var jag fruktansvärt lös och behövde gå flera gånger om dan. Innan har jag varit hård och vanlig i magen.
    Sökte då på detta och dessa veckor var de väldigt vanligt att man blev lös.
    Samt läste jag att innan förlossning brukar magen sätta fart och "tömma" sig typ.

  • Mimmi O
    Anonym (B) skrev 2018-04-19 12:07:21 följande:

    Alltså. Allt som händer har inte med graviditeten att göra. Man kan bli lös i magen precis som vanligt utan att det har med att man är gravid att göra. Man kan också få skrapsår, huvudvärk, nageltrång, påminnelseavgifter och parkeringsböter när man är gravid, men det har ju inte med det att göra.

    Nej du behöver inte vara mer orolig än vanligt.


    Håller helt med. En jävligt dryg kommentar!
  • Mimmi O
    RJEL skrev 2018-04-19 12:32:19 följande:

    Gud så dryg och onödig kommentar...

    Jag är i vecka 37 nu men i vecka 31-33 var jag fruktansvärt lös och behövde gå flera gånger om dan. Innan har jag varit hård och vanlig i magen.

    Sökte då på detta och dessa veckor var de väldigt vanligt att man blev lös.

    Samt läste jag att innan förlossning brukar magen sätta fart och "tömma" sig typ.


    Tack för svar! Då är det inte helt ovanligt med andra ord.
  • Freya18

    Jag har varit otroligt trög och hård i magen hela graviditeten fram tills förra veckan när jag gick in i v 30. Då satte tarmarna igång och jobba. Nu har jag kunnat gå på toa varje dag utan problem. Lite ont har jag haft också när magen sätter igång, men bättre att få ut skiten iaf ;)

  • Bubbel85

    Kan bara instämma. Haft problem med hård mage hela graviditeten men nu plötsligt från typ v.30+ Fram till nu i v.33 inte haft problem alls.

Svar på tråden Lös i magen v31. Normalt eller FL på gång?