• Anonym (Orolig ts)

Lungcancer eller ? Bild blod+slem VARNING !

Har ont i halsen svullna mandlar feber... hostar inte men får upp då och då små köttbitar eller blod bitar eller vad det nu än är.... fick detta för några månader sen också någon enstaka gång ! Är det normalt ? Någon mer ?

• Svar på tråden Lungcancer eller ? Bild blod+slem VARNING !
  • Anonym (Orolig ts)

Ung frisk person för övrigt !!!! Hur

Kan någon bara säga att detta är normalt ? Och inte lungcancer ....

• Anonym (Orolig ts)

Ingen som har haft samma?

• Anonym (Orolig ts)
    Salmiakk skrev 2018-04-19 18:32:31 följande:

Nej, det är inte normalt. Vet inte om det är cancer, men du bör ringa din vårdcentral imorgon.

Nu blev jag rädd... trodde att det skulle vara fler som hade haft så . Livrädd !!!
  • Anonym (liknande)

Hmm jag hade något liknande (dock inte riktigt lika stora blodklumpar) men då kom det från näsan. Fick så när jag harklade upp slem. 

Om du är ung och inte har rökt 15-20 år så kan du nog slappna av gällande lungcancer. Men det kan vara tecken på lunginflammation eller annat så sök hjälp.

• Anonym (Orolig ts)
    Anonym (liknande) skrev 2018-04-19 18:50:54 följande:

Hmm jag hade något liknande (dock inte riktigt lika stora blodklumpar) men då kom det från näsan. Fick så när jag harklade upp slem. 

Om du är ung och inte har rökt 15-20 år så kan du nog slappna av gällande lungcancer. Men det kan vara tecken på lunginflammation eller annat så sök hjälp.

Röker .... men som sagt hostar inte .. nästan inget alls . Men det kommer upp som slem men så kommer detta .
  • Anonym (Orolig ts)
    Anonym (liknande) skrev 2018-04-19 18:54:09 följande:

Som jag skrev så finns det många andra tänkbara orsaker än lungcancer så kräv att de kollar upp det.

symptomen.se/symptom/hosta-upp-blod/

Ska kontakta läkaren imorgon ! Tack.
  • Anonym (liknande)
    Anonym (Orolig ts) skrev 2018-04-19 18:53:14 följande:
    Röker .... men som sagt hostar inte .. nästan inget alls . Men det kommer upp som slem men så kommer detta .
    Då låter det rätt likt det jag hade. Harklade upp (inte hostade upp ) blod när jag hade luftvägsinfektion, men kom på att det för min del kom från näsan då jag var väldigt täppt. Jag tycker däremot att ditt ser starkare och tjockare ut så jag hade nog velat utesluta lunginflammation. Du avgör såklart beroende på hur du känner dig för övrigt. 
  • Anonym (Orolig ts)
    Anonym (liknande) skrev 2018-04-19 18:58:42 följande:

Då låter det rätt likt det jag hade. Harklade upp (inte hostade upp ) blod när jag hade luftvägsinfektion, men kom på att det för min del kom från näsan då jag var väldigt täppt. Jag tycker däremot att ditt ser starkare och tjockare ut så jag hade nog velat utesluta lunginflammation. Du avgör såklart beroende på hur du känner dig för övrigt. 

Hur märker man lunginflammation ? Precis samma här .. harklade också upp dessa... inte ofta men 2 gånger om dagen kanske
  • Anonym (liknande)
    Anonym (Orolig ts) skrev 2018-04-19 19:01:35 följande:
    Hur märker man lunginflammation ? Precis samma här .. harklade också upp dessa... inte ofta men 2 gånger om dagen kanske
    Man brukar oftast bli rejält medtagen om man har lunginflammation, men man kan ha mycoplasmabakterier och då få en enklare variant av lunginflammation. Jag gick och hostade i 4-5 veckor och hade lunginflammation p.g.a  mycoplasma och fungerade nästan som helt vanligt. Gick snabbt över med rätt penicillin.

Men som du såg kan det finnas fler orsaker än lunginflammation, som tex en kraftigare luftvägsinfektion och mycket annat. Det som talar mycket för att det har något med luftvägar/lungor att göra är ju att du har pågående hals och förkylningssymptom. Men tycker definitivt att du ska kolla upp med en läkare. 

Lycka till.
Svar på tråden Lungcancer eller ? Bild blod+slem VARNING !