Mortiscia skrev 2018-04-19 20:47:06 följande:
Nja, infotorg osv i all ära men Skatteverket är de som har absolut bäst koll på var folk bor :)
Birthday.se är annars en bra webbsida för att snoka reda på adresser, just i det här fallet kanske det inte hjälper däremot. Skatteverket lämnar ut all information de har och kan ge, alltså inte om personen har skyddad adress, vilket är extremt ovanligt i Sverige. Det är allmän information, du behöver inte uppge vem du är ens. Om personen är folkbokförd på den gamla adressen så är det så. Då kan inte SKV ge mer information eftersom det är vad de har i sina rullar. Personen ifråga har alltså inte gjort adressändring. Ring personens ex och fråga om han/hon vet var din vän tagit vägen? Ring personens föräldrar eller syskon?
Infotorg som tillhör bisnode (använder det inom jobbet) är ju direkt kopplat till skatteverket, och personens folkbokföring som var i min stad är avskriven sedan ett specifikt datum, men ingen ny finns så att säga. Personen hade med all säkerhet ingenstans att ta vägen när dom separerade, så därför finns väl ingen ny adress, för man kan inte se att det ska ha funnits någon mellan förra folkbokföringen och PR som är nu.
Personen har tyvärr inga syskon och så vitt jag vet ingen som helst kontakt med föräldrrna och har inte haft på många många år. Och exet är nog inte så tillmötesgående då dom avslutade på ett väldigt dåligt vis, dessutom är exet inte riktigt "okej" om man säger så, så jag besparar mig det försöket faktiskt.
Men kan man skicka brev till dennes namn till denna PR? Isf är det enda vägen för mig att försöka nå min vän.