• RebeckaM

Handlar ni saker på Amazon?

Hej,
    En liten fråga...
    Det är ju inte sällan mycket bra priser för saker som inte alltid är så lätta att få tag på i Sverige.
    Men om det blir tungt så blir det dyrare och sedan så kan man väl inte köpa saker hur som helst med tanke på tull...
    Någon som har erfarenhet av att shoppa på Amazon?
    Köper ni stora saker, små saker som finns hemma, eller vad?

Rebecka är en erfaren webbskribent - artikelskribenten.se
  • Svar på tråden Handlar ni saker på Amazon?
  • Anonym (Linnéa)

Jag handlar från Amazon uk. Ingen tull (än så länge)

• viseversa

Nej tyvärr med tanke på just tull. Men hare dock hört att man kan lita på amazon då det är en seriös sida av det jag hört. 

• viseversa
    Anonym (Linnéa) skrev 2018-04-20 12:13:28 följande:
    Jag handlar från Amazon uk. Ingen tull (än så länge)
    Vad har du köpt?? Kanske ska kolla upp det ändå. 
  • Anonym (Japp)

Ja, allt möjligt från leksaker till textil eller teknik. Men bara från UK som är tullfritt.

• Aniiee

Jag handlar på amazon UK stup i kvarten. Minst ett par gånger i månaden.

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anonym (amz)

Jag har handlat en hel del på UK-amazon, och även tyska Amazon och någon gång från amerikanska Amazon. Mest sådant som man inte hittar här.

• Anonym (Linnéa)
    viseversa skrev 2018-04-20 12:40:52 följande:

Vad har du köpt?? Kanske ska kolla upp det ändå. 

Jag köper mycket skönhetsprodukter som inte går att få tag på i Sverige. Även märkeskläder/friluftskläder, dvs skor, jackor. Testar de oftast i någon butik om jag är osäker på stl, men går att spara mycket pengar! Men även annat småpyssel som är ovanligt att hitta i Sverige, kan vara leksaker till ja, sist köpte jag massa saker till en 40års fest, Amazon har mycket roligt! (jobbigt för plånboken bara) ;)
  • Anonym (Anna)
    RebeckaM skrev 2018-04-20 12:11:44 följande:

Hej,

En liten fråga...

Det är ju inte sällan mycket bra priser för saker som inte alltid är så lätta att få tag på i Sverige.

Men om det blir tungt så blir det dyrare och sedan så kan man väl inte köpa saker hur som helst med tanke på tull...

Någon som har erfarenhet av att shoppa på Amazon?

Köper ni stora saker, små saker som finns hemma, eller vad?

Jag och min sambo gandöar handlar hela tiden på amazonUk och tyskland.

När brexit blur klar blir det nog bara tyskland.

Allt funkar jötyebra.aldrig några problem. Ett paket försvann en gpng och vi fick alla pengar tillbaka inkl.frakten.en tröja chansade vi och köpte XL när vi behövde L men skickade tillbaka.Vi fick pengarna+fraktenT&R tillbaka. Så Amazon funkar bättre än svenska postorderföretag.
Svar på tråden Handlar ni saker på Amazon?