Elak "svärfamilj" och tatuering
Hej på er!
Min sambo och livs kärlek har gått i tatueringstankar under en längre tid och berättade för några månader sedan att han nu hade bestämt sig. Jag tycker själv att tatueringar kan vara fina så har varit med på det här tatueringståget från dag ett, tills nu.. Om man ska göra en lång historia kort så har jag om min sambo varit tillsammans i snart sex år och under den här tiden har hela hans familj tagit avstånd från mig, och i mångt och mycket grundar det sig i en åldersskillnad mellan han och mig på tio år (vi är nu är 26 respektive 36 år). De har alltså uttryckligen sagt till min sambo att de inte vill ha något att göra med mig vilket har lett till att det endast är min sambo som blir inbjuden till familjehögtider och familjemiddagar etc och jag får därmed vara kvar hemma. Det här har sårat mig djupt och jag kan inte se detta på något annat sätt än vuxenmobbning.
Trots detta har min sambo en hyfsat fin relation till sin familj och framför allt sin syster som han står nära. För att leda tillbaka det här till tatueringen vill min sambo alltså göra en sleeve där han vill tatuera in hennes ansikte på triceps. Förstå mig rätt, hade det inte varit för vår hemska relation hade jag tyckt att det förmodligen hade varit okej. Jag själv hade aldrig gjort det, men jag hade inte gjort en stor grej av det. Hans syster har fält en hel del elaka kommentarer om mig och stöttar inte vår relation över huvudtaget även om hans föräldrar är absolut värst.
Jag är alltså helt gråtfärdig för jag vet inte om jag leva med att han har en tatuering av sin syster på armen, då det enda detta kommer representera för mig är den utfrysning de har utsatt mig för. Har försökt prata med min sambo om detta men han blir förbannad och ledsen så fort jag nämner hur jag känner för denna tatuering.
Han ska om några veckor gå och få tatueringen uppskissad och jag bävar lite inför det ögonblicket då han ska visa den färdiga versionen av skissen. För jag vet helt enkelt inte hur jag ska kunna hålla masken.
Hade verkligen behövt era synpunkter och hjälp om detta.
/ S