Jag blir ångestfylld av att vara kär.
Hej.
Jag har träffat en kille, världen bästa kille. En människa jag vill bilda familj med. Har aldrig i hela mitt liv upplevt denna kärlek och den är besvarad. Han är allt jag önskar och vi har varit tillsammans i ett halvår och bor nu tillsammans. Allting går ju så bra.
Men. Jag blir helt utmattad av att vara kär. Jag känner ångest och vaknar ibland vissa nätter och börjar fundera över hur det kan tas ifrån mig. Jag blir superledsen när jag tänker på dom han träffat innan (fast han har aldrig haft ett seriöst förhållande, bara dejtat) och hur orationellt är det inte det att lägga tankekraft på det? Det var ju då, tiden innan mig.
Jag är annars rätt trygg i mig själv, inser mitt värde och brukar vara stabil (fast samtidigt är jag en väldigt känslosam människa). Men denna nyförälskelse har bara dragit mattan under fötterna på mig och istället känner jag mig vilse, i obalans, mer osäker, kan inte koncentrera mig, känner ångest (fast samtidigt också så lycklig över jag träffat honom). Jag vill bara att detta ska gå över. Det tar så mycket av mig och min energi..
Någon som känner igen sig? Tips för att hitta tillbaka lite mer till sig själv i detta virrvarr av känslor?
/22 år.