• llleeennna

    Hur får jag min sambo att vilja ligga mer?

    Vi bråkar ibland över småsaker- som alla par men har överlag ett väldigt bra och stabilt förhållande. Jag har vid flera tillfällen pratat med honom om att jag vill ha mycket sex och ofta! Helst flera gånger om dagen!

    Inte för orgasmen, utan för närheten och bekräftelsen som höjer varandras självkänsla och gör hela relationen bättre.

    Och han? Tja nu var det två veckor sen sist och nu har han börjat visa lite intresse av närhet igen, inte riktigt så att han vill ha sex utan mer så att han tar på mig och kommenterar min kropp, så jag gissar på att om ungefär två dagar kommer han vilja få en utlösning... sen kommer det vara dött i två veckor till...

    Suck... vad ska jag göra? Har som sagt pratat om de flera gånger, har till och med försökt få han svartsjuk men nä inget leder till knull...

    Och lämna min sambo som jag faktiskt har ett grymt förhållande med står inte så högt upp på listan.

    Hur skulle ni gjort? Eller hur har ni gjort?

  • Svar på tråden Hur får jag min sambo att vilja ligga mer?
  • Underhill

    Svårt det där, tyvärr! Inga mer råd/tips än att verkligen prata om det ordentligt/på riktigt där båda lyssnar och försöker förstå varandra. Jobbar han väldigt mycket?


    E vi överens så kör vi
  • Studentpappa

    Universallösningen på FL är att du måste diska och städa mer och inte sprida strumpor i boendet. Då kan det bli mer ligga om du har en jäkla tur.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • llleeennna

    Han har ett stressigt jobb men kan ju inte få han att jobba mindre heller.

    Inte ens skinande rent hem och sexiga kläder hjälper om det är i fel period!

    Måste ju finnas någon mirakelkur som får killar att vilja ligga mer!?!

    Har börjat fundera på om det är åldern, han är drygt 30 och jag ett par år yngre, men om de är åldern redan nu hur ska det då bli sen..

  • Underhill
    llleeennna skrev 2018-04-21 16:17:56 följande:
    Han har ett stressigt jobb men kan ju inte få han att jobba mindre heller. Inte ens skinande rent hem och sexiga kläder hjälper om det är i fel period! Måste ju finnas någon mirakelkur som får killar att vilja ligga mer!?! Har börjat fundera på om det är åldern, han är drygt 30 och jag ett par år yngre, men om de är åldern redan nu hur ska det då bli sen..

    Nä, tror inte det har med ålder att göra. Mycket jobb och stress däremot kan påverka det mesta och inte minst lust. Rent och fint hemma tror jag inte på öht oavsett man eller kvinna. Vi är olika och har olika lust och behov som dessutom kan gå i perioder beroende på många olika saker. Svårt som sagt...inget som kan tvingas fram direkt, men jag tror det är viktigt att tala om hur man tänker och känner kring det.
    E vi överens så kör vi
Svar på tråden Hur får jag min sambo att vilja ligga mer?