• Caitlin Deschanel

Gosedjur efterlyses

Hej!
    Är det någon som har detta gosedjur/nackkudde att sälja? Den kommer från Lidl och är inköpt i december 2016.
    Skulle ni ha den i en annan färg är jag också intresserad.

Den har dragkedja så man kan välja om det skall vara ett gosedjur eller en nackkudde.
    Min dotter kan inte vara utan sin och nu är den tvättad så många gånger så den börjar gå sönder :(

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Gosedjur efterlyses
  • Anonym (Anna)

Det enklaste är ju att sy en ny. Går på ett kick och billigt blir det!

• Caitlin Deschanel
    Anonym (Anna) skrev 2018-04-22 19:47:49 följande:

Absolut kan man göra det men då blir den ju inte just detta gosedjur.
  • kaeg

Kollat med Lidl om tips? Deras kundservice brukar vara trevliga.

* Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
  • Caitlin Deschanel
    kaeg skrev 2018-04-22 20:21:56 följande:

Kollat med Lidl om tips? Deras kundservice brukar vara trevliga.

Jag har en vännina som lagt ut denna efterlysning på Facebook (jag har inte fb). Hon hade skickat ett mail till deras kundtjänst för ett tag sedan men inte fått svar :(
  • kaeg
    Caitlin Deschanel skrev 2018-04-22 20:31:59 följande:

Jag har en vännina som lagt ut denna efterlysning på Facebook (jag har inte fb). Hon hade skickat ett mail till deras kundtjänst för ett tag sedan men inte fått svar :(

Okej, var ju tyvärr ett bra tag sedan de såldes. Ingen lapp på gosedjuret med tillverkare då?
    * Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
  • Caitlin Deschanel
    kaeg skrev 2018-04-22 20:42:33 följande:

Okej, var ju tyvärr ett bra tag sedan de såldes. Ingen lapp på gosedjuret med tillverkare då?

Nej, lappen klipptes bort direkt hon fick den..
  • Anonym (Anna)
    Caitlin Deschanel skrev 2018-04-22 20:15:42 följande:

Nej det blir bara en exakt likadan. Men det är inte en levande varelse där det är en person man saknar. Det är en leksak.
  • Caitlin Deschanel
    Anonym (Anna) skrev 2018-04-22 22:40:07 följande:

Nej det blir bara en exakt likadan. Men det är inte en levande varelse där det är en person man saknar. Det är en leksak.

Men jag kan inte sy en exakt likadan. Har du barn kanske du vet att dom inte accepterar något som bara liknar det dom haft.. Det måste liksom vara sammalika annars kan det vara. Är du villig att sy och fylla exakt en likadan så är du välkommen med ett prisförslag så testar vi.
  • Rrriley

Du behöver ju inte sy den själv. Gå till en skräddare och be denna sy en replika.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Anna) skrev 2018-04-22 19:47:49 följande:

Caitlin Deschanel skrev 2018-04-22 22:50:59 följande:

Men jag kan inte sy en exakt likadan. Har du barn kanske du vet att dom inte accepterar något som bara liknar det dom haft.. Det måste liksom vara sammalika annars kan det vara. Är du villig att sy och fylla exakt en likadan så är du välkommen med ett prisförslag så testar vi.

Istället för att vara otrevlig kunde du skrivit att du inte kan sy redan i första svaret.

Jag kan sy och det blir exakt likadant. Det är ingen komplicerad nalle.
  • Anonym (d)
    Anonym (Anna) skrev 2018-04-23 16:16:57 följande:

Caitlin Deschanel skrev 2018-04-22 22:50:59 följande:

Istället för att vara otrevlig kunde du skrivit att du inte kan sy redan i första svaret.

Jag kan sy och det blir exakt likadant. Det är ingen komplicerad nalle.
    Jag skulle vilja påstå att det inte direkt är något nybörjarprojekt att sy ett gosedjur/nackkudde som går att vränga ut och in.
    Sedan kan det ju vara svårt att hitta ett material i exakt rätt nyans och med rätt struktur. (om det ex.vis handlar om ett autistiskt barn kan såna saker vara otroligt viktigt)
  • legomum
    Ehhh du har aldrig haft barn som älskat sitt gosedjur va? Ett gosedjur javisst MEN den är högt älskad. Mina har jättesvårt att somna utan sina "hundis" och "diddi".
Svar på tråden Gosedjur efterlyses