• Blomman 400

gravid

nu är jag inne i gravid vecka 10 och tycker allt känns som en evighet. Alla symtom alla gravida pratar om som jag inte känner så mycket av. Jo jag känner mig svullen, förstoppad, sugen på allt jämt. Tack och lov mår jag inte illa. Igår kände jag mig yr av att bara åka hiss, så kanske lite symtom ändå men inte så mycket. Jag kan inte sluta oroa mig, e så sjukt orolig och nojig.Någon som känner samma som jag

• Svar på tråden gravid
  • JLES

Jag var väldigt orolig då jag knappt hade symtom också. Mina bröst ömmade och jag kontrollerade att de fortfarande ömmade flera gånger varje dag, haha. De slutade ömma konstant i vecka 11 - blev sjukt orolig! De började ömma igen i vecka 13-14 (antagligen pga. "mjölkproduktionen" satt igång då jag har läckt förmjölk sen vecka 15). 

Nu har jag en 17 veckors-bebis i magen som precis har börjat sparka lite lätt. Det är helt okej att inte ha så mycket symtom i början!{#emotions_dlg.flower}

• lullis94

Jag kände inte heller så mycket när jag var gravid, mest trötthet. Jag var på en militärövning i vecka 10. Fullt munderad i stekande sol i augusti. Jag minns att jag var så trött och åt bara för att jag viste att jag behövde det men var inte hungrig, ville bara sova. Senare kom hungern och illamåendet om jag inte åt. Men innan ultraljudet var jag fundersam om det ens var ett bärn i magen för jag fick ingen mage heller, men där var en fullt frisk bebis :)

• Blomman 400

Ja precis man blir ju orolig. Men är sjukt trött I bland och väldigt sugen på salt godis. Ska på tidigt ultraljud imorgon så kanske blir lugnare. E så nervös hoppas man kan se nåt. Ja tycker se en liten mage på mig. Mage har ja alltid haft men dem e mer hård lixom och en Annan form

• lullis94
    Blomman 400 skrev 2018-04-22 16:52:30 följande:

Ja precis man blir ju orolig. Men är sjukt trött I bland och väldigt sugen på salt godis. Ska på tidigt ultraljud imorgon så kanske blir lugnare. E så nervös hoppas man kan se nåt. Ja tycker se en liten mage på mig. Mage har ja alltid haft men dem e mer hård lixom och en Annan form

Jag la mig ner och drog in magen allt jag kunde för att se att det var en bulle längst ner i magen, kanske är lite för tidigt än att se magen så, men det var mitt enda tydliga tecken att jag var gravid innan ultraljudet. För trött kan man ju vara om mab har järnbrist eller så :)
  • stragge

Ush va glad att du inte har mer symtom jag trodde inte det skulle va så hemskt att va gravid, är också i vecka 10 :(

Svar på tråden gravid