• Anonym (t)

Skönt att barnkalastiden är över!

Barnen har blivit äldre och jag tycker det är så himla skönt att barnkalastiden är över.
    Visst mycket var kul förstås.
    Men man slipper ju problemen som hörde till.
    Idiotiska inbjudningar som hade uppmaningar att man inte fick tala om inbjudan med någon så att ingen kände sig utanför. Några var alltså inte inbjudna och man skulle hjälpa till att hemlighålla och mobba. suck.
    Föräldrar som var idioter som bjöd alla utom en eller två. Ibland hade man en unge som kom hem och var ledsen för sådant.
    Är det någon mer som tycker det är skönt att tiden för barnkalas är över?

• Svar på tråden Skönt att barnkalastiden är över!
  • Almina

Jag är mitt inne i "barnkalastiden", men har som tur är inte upplevt något av det du beskriver. Antingen bjuds hela gruppen, eller tex alla tjejer.

• Duckan

Den börjar så smått att avta (dotter född -07) och det känns skönt.

Men senast i fredags såg jag på IG att flera av dotterns kompisar var på kalas på Pinchos med #bästagänget osv.
    Dottern sade sig inte bry sig då tjejen som hade kalaset inte tillhör hennes gäng, men alla hennes kompisar var där så jag undrar om det inte var lite trist att sitta och titta på. Nackdelen med sociala medier, man ser allt vad andra gör.
    Sånt är lite jobbigt som förälder tycker jag, men sånt är också livet.

• Anonym (t)
    Almina skrev 2018-04-23 10:26:41 följande:

Jag är mitt inne i "barnkalastiden", men har som tur är inte upplevt något av det du beskriver. Antingen bjuds hela gruppen, eller tex alla tjejer.

oj vad härligt det låter!
  • Anonym (t)
    Duckan skrev 2018-04-23 10:36:30 följande:

Men senast i fredags såg jag på IG att flera av dotterns kompisar var på kalas på Pinchos med #bästagänget osv.
    Dottern sade sig inte bry sig då tjejen som hade kalaset inte tillhör hennes gäng, men alla hennes kompisar var där så jag undrar om det inte var lite trist att sitta och titta på. Nackdelen med sociala medier, man ser allt vad andra gör.

Skönt att fler blir lättade och inte bara jag.
  • Anonym (tjup)
    Duckan skrev 2018-04-23 10:36:30 följande:

Jo, mycket sånt slapp man innan sociala medier. Jag var en sådan som var lite utanför, men jag märkte ju inte av det så mycket. Det pratades lite om kalasen/festerna på skolan såklart, men hade jag dessutom fått se hur kul alla hade på kalaset jag inte var bjuden till hade det skulle det varit etter värre.
Svar på tråden Skönt att barnkalastiden är över!