• Äldre 23 Apr 07:36
    22747 visningar
    2 svar
    2
    22747

    Kastrat som droppar blod

    Hej. Jag ska börja med att säga att veterinärtid skall bokas.

    Jag har en tioårig hanhund som är blandning mellan bichon och pudel. Han har varit kastrerad sedan ett år gammal.

    Senaste veckan har han börjat droppa blod (tog ett tag innan jag säkert visste att det var han)

    Han har inte uppvisat några andra symptom än att han lämnar blodspår runt sig. Där han legat ibland samt där han gått. Blir han glad och upphetsad kan han snabbt måla väggarna oxå ????

    Kan dock inte se att han kissar blod. Han har absolut inte svårt att hålla sig eller tömma blåsan.

    Dricker inte mer. Ingen feber och vad jag kan se inget avvikande I övrigt.

    Min fråga är väl igentligen, kan en kastrerad hund få problem med prostatan? Någon som känner igen symptomen?

  • Svar på tråden Kastrat som droppar blod
  • Äldre 24 Apr 00:29
    #1

    Ja en kastrerad hund kan få problem med prostatan. Men det finns många andra problem med blod i urinen som symptom

  • Äldre 24 Apr 19:30
    #2

    Mkt ovanligt att de får problem med prostatan men han skulle kunna ha tex urinstenar som irriterar blåsväggen och gör att det droppar blod. Sålänge han kissar ua är det ju ingen panik men kolla upp denna vecka. Ta gärna med ett urinprov till veterinären och han behöver röntgas eller ultraljudas för att titta efter stenar. Om han bara droppar lite kiss och står och klämmer utan att det kommer ngt behöver du söka akut.

Svar på tråden Kastrat som droppar blod