• Meliiiiiii

Hjälp! Missfall på g??

Hej alla!

Jag är 20 år och väntar mitt första barn men blir aldrig kvitt den hopplösa oro att nånting ska gå snett ):

Jag har hakat upp mig på det minsta lilla när det kommer till vad som är normalt och inte gällande symtom. Jag är i vecka 8+3, och har varit på två VUL, senaste var igår och fick se hjärtat slå bägge gånger. Jag har upplevt ömmande bröst, kräkningar, lite då och då, illamående osv. Idag vaknade jag upp och kände att brösten inte kändes ömma längre.. Och då sätter oron igång. Förstår att jag inte på något sätt kan påverka något, men vore himla tacksam för svar!! Kan spänningar I bröst komma och gå, eller behöver jag vara mer orolig än nödvändigt för mf trots jag fått bekräftat att hjärtat fortfarande slår?

• Svar på tråden Hjälp! Missfall på g??
  • LovisaM

Symptomen när man är gravid kan så klart variera. Vissa känner sig aldrig gravida trots att dem är det. Har själv haft tre missfall så jag förstår din oro, det kommer nog kännas bättre när du passerat vecka 12. Lycka till!

• Meliiiiiii

Vad tråkigt att höra det, beklagar verkligen! :( vi får se hur det går med denna graviditet, tack så mycket för ditt svar också <3

• viseversa

Oj hur fick du två vul? Och 80% går bra. Man får tänka så. Har 5 barn och inte fått ett enda mf själv. Alla får inte mf.

• Ebo88

Är gravid i v.15+4

Har blödit vid 2 tillfällen - v.6+0 och i v.8+4. Mellan v.9+0 - 10+6 hade jag rosa flytningar av och till. Alla gånger jag gjort vul och ultraljud har det sett bra ut.

Det är vanligt att symtom kommer och går.

• Meliiiiiii
    Ebo88 skrev 2018-04-23 10:15:03 följande:

Är gravid i v.15+4

Har blödit vid 2 tillfällen - v.6+0 och i v.8+4. Mellan v.9+0 - 10+6 hade jag rosa flytningar av och till. Alla gånger jag gjort vul och ultraljud har det sett bra ut.

Det är vanligt att symtom kommer och går.

Grattis till bebben<3 och tack snälla för svar
  • Meliiiiiii
    viseversa skrev 2018-04-23 10:05:36 följande:

Oj hur fick du två vul? Och 80% går bra. Man får tänka så. Har 5 barn och inte fått ett enda mf själv. Alla får inte mf.

Att hålla på som jag är inte nått jag önskar någon. Har sprungit till gyn och varit orolig för olika konstiga symtom.

Tack för svaret, Ska försöka tänka så :)
  • viseversa
    Meliiiiiii skrev 2018-04-23 10:29:41 följande:
    Att hålla på som jag är inte nått jag önskar någon. Har sprungit till gyn och varit orolig för olika konstiga symtom.

Tack för svaret, Ska försöka tänka så :)
    Försök att ta en dag i taget. Blir det mf finns det ändå inget du kan göra eller har gjort för att framkalla eller stoppa ett mf. Tror jag läst att risken är allra störst innan v 7 så då har du ju kommit förbi en milstolpe i alla fall. Ta en dag i taget. Och försök att inte oroa dig hela tiden.
Svar på tråden Hjälp! Missfall på g??