• Anonym (Undrar)

Försäkrad via jobbet - utomkvedshavandeskap

Hej.

För snart 2 år sedan fick jag ett utomkvedshavandeskap och vid det tillfället bodde jag fortfarande hos min mor som enbart hade hemförsäkring. De fick operera bort min ena äggledare och jag undrar nu om man kan få ersättning för förlorad kroppsdel/medicinsk invaliditet via min dåvarande arbetsplats försäkring, eftersom att jag befann mig på jobbet när jag fick smärtor och åkte till akuten.

Någon som vet?

• Svar på tråden Försäkrad via jobbet - utomkvedshavandeskap
  • Anonym (Peter)

Har väldigt svårt att tro du skulle få ut ersättning. För det första jobbar du inte ens kvar och för det andra så är det olycksfall och där räknas skada på jobbet in etc du faller/ramlar och bryter ett ben, du slår ut en tand.

Det är skukdomförsäkring som i så fall täcker den biten men återigen jobbar du ju inte kvar

• Anonym (qwerty)
    Salmiakk skrev 2018-04-23 09:59:38 följande:

Du måste ha en egen försäkring för att få ersättning.

En försäkring som dessutom inkluderar inälvor ska tilläggas. Det är tydligen inte alls många som gör, i princip bara barnförsäkringar.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (qwerty) skrev 2018-04-23 09:29:54 följande:

Här, Let me google that for you:

www.familjeliv.se/forum/thread/76235210-forsakring-vid-utomkvedshavandeskap-nagon-som-vet

Svårt att göra själv?

Vad fint att du gått en grundkurs i googling och att du nu kan briljera med dina kunskaper! Så vitt jag vet använder man (i alla fall jag) forum för att bland annat kunna få svar på diverse funderingar. Tack för din hjälp och framför allt - för din fantastiska nedlåtande attityd.

Ni andra - tack för era svar. Jag förstår att det antagligen inte går att använda mig av den försäkringen. Då jag inte hittade någon information när jag sökte runt ville jag ha andras åsikter och de har jag nu fått. Tack. 
Svar på tråden Försäkrad via jobbet - utomkvedshavandeskap