Anonym (IE) skrev 2018-04-23 15:57:47 följande:
Anonym (hjk) skrev 2018-04-23 14:22:59 följande:
Du måste skapa ett konto som inte är kopplat till din fb annars får ju dina vänner på ig "förslag" om ditt nya konto.
Gjorde det misstaget då jag skapade ett öppet konto som är rätt nishat. Följer några få men fler följer mig (hade jag kunnat välja hade jag inte velat ha någon av mina vänner där) Det är ett slags dokumentationskonto inget annat
Tack snälla för era tips! Ja, det var det jag var lite rädd för, att jag skulle råka koppla det till min FB och att mina vänner får mitt nya konto som förslag på det sättet ;) Men får nog bli att skapa en ny mailadress och skapa ett nytt konto utifrån det. Syftet med detta är att jag vill dela med mig av min vardag med ångest, komma i kontakt med andra som känner detsamma, utan att någon jag känner fattar att det är jag! :)
Tänk på att IG gärna ger tips till användare om vilka andra konton man skall följa. Tipsen är baserade på vilka man följer, vilka de följer och vilken typ av innehåll det finns på kontot. Det finns en risk att dina vänner får tips om att följa ditt nya konto om IG tror att det hänger ihop med ditt vanliga konto.
Du skall alltså inte följa dig själv, eller han nån koppling mellan ditt FB, IG eller nåt annat konto och ditt nya konto.