• mammagalen

gravidsymtom men negativt test

hej första gången jag gör försök bli gravid . jag har haft oskyddat sex . nu har jag massor med symtom men alla tester visar negativt . plus att jag har mens varje månad men inte lika mycket som jag ska ha . kan de va blödning som är som mens? kan jag va lågharmonare ? hört att dom plusar inte förrän senare i graviditeten . vad borde jag göra ? borde jag åka till kvinnohälsa och be om blodprov ?

• Svar på tråden gravidsymtom men negativt test
  • Anonym (Näe?)

Nä, du plussar inte "senare" i graviditeten. Är du gravid så är du och då plussar du runt BIM. Det är INTE mycket HcG som krävs för att du ska få ett positivt grav-test och vid en frisk och normal graviditet ökar HcG i en rejäl fart i början.

Det är väldigt mycket vanliga symtom du kan ha som liknar symtom vid en graviditet. De flesta av de här symtomen upplever ändå majoriteten av kvinnorna genom sin cykel på ett eller annat vis. Det är heller inte ovanligt att cykeln inte är exakt likadan varje månad. Ibland blöder man mer, ibland mindre, ibland är cykeln längre och ibland är den kortare.

• mammagalen

jo men jag har alltid samma mängd på mens. hört många inlägg att folk plusat senare . 

• Anonym (Va?)

Har du haft mens + negativa gravtester så låter du mer skengravid än något annat.

Mängden blod kan variera även om det har varit en viss mängd i dina tidigare menstruationer. Samt att när man försöker bli gravid så kan kroppen spela spratt och påverka det lite. 

Visst du kan åka in och få ett blodprov test men jag skulle inte tro att det blir något annat resultat än det du har fått hemma.

• Anonym (Va?)

Har du haft mens + negativa gravtester så låter du mer skengravid än något annat.

Mängden blod kan variera även om det har varit en viss mängd i dina tidigare menstruationer. Samt att när man försöker bli gravid så kan kroppen spela spratt och påverka det lite. 

Visst du kan åka in och få ett blodprov test men jag skulle inte tro att det blir något annat resultat än det du har fått hemma.

• Anonym (Va?)

• Anonym (Va?)

Ursäkta trippel posten, datorn krånglade =P

Svar på tråden gravidsymtom men negativt test