• Pandiz123

    Smärta av socker?

    Hej hörrni!

    För att göra en lång och komplicerad historia kort, säger jag bara att jag under ca 2 år har lidit av anorexia nervosa. Jag är grovt underviktig, och äter väldigt lite/ i stort sett bara grönsaker och produkter utan fett.

    Senaste halvåret har jag dock börjat utmana mig. Varannan söndag köper jag en liten liten påse godis, och äter. Detta är verkligen det enda onyttiga jag äter, och det är verkligen inte mycket.

    Min vikt har inte förändrats, i allafall inte uppåt. Men varje måndag, dagen efter jag ätit socker, har jag så EXTREMT ont i kroppen. Det känns som hela, vekrligen hela, min kropp är ett enda stort blåmärke.

    Jag kan knappt ta på mig kläder för att det gör så ont att nudda mig själv(?)

    Så frågan är vad detta kan bero på?

    Måste tillägga att jag alltid legat lite under vad jag bör väga, hela mitt liv. Jag är 20 år nu, och har tills jag varit 18 ätit mycket socker, och aldrig känt av några biverkningar. (Bra ämnesomsättning antar jag).

    Men återigen, varför blir det såhär nu?

    Jag vill inte ha några kommentarer kring anorexin eller mina matvanor, utan jag undrar just detta; Varför känns min kropp helt mörbultad efter lite socker?

  • Svar på tråden Smärta av socker?
  • SysterY

    Därför art din kropp och inte mår bra av socker. Genom smärta så signalerar den till dig att den fått i sig något den inte tål eller mår bra av.

    Varför fortsätter du att äta godis/socker när du vet du når du vet att du mår dårligt av det?

  • Aniiee

    Vad köper du för godis? Jag tänker att det inte är sockret det är fel på, utan någon annan ingrediens i godiset. Jag kan få så där av vissa färgämnen, men jag kan utan problem stoppa ett finger i sockerskålen.

    Klart det kan vara sockret i sig, men kolla alla aspekter.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Smärta av socker?