• Pluttis86

    Vi som använder clearblue fertilitetsmonitor - 2018

    Hej,

    Finns så oroligt många startade trådar angående just clearblue fertilitetsmonitor.

    Men kunde inte hitta någon aktuell.

    Själv har vi försökt att bli gravida till och från i 2 år ca.

    Hållt på med monitorn i 3 cyklar, men det har varit lite struligt så jag har extremt oregelbunden mens.

    Men tror att jag fått ordning på dem med progesteronkräm. För det senaste två cyklarna har jag haft 30 dagars. (Peppar, peppar) detta är även min första cykel med munkpeppar.

    Tror att jag hade ägglossning, men monitorn har bara visat hög, men vi har en då haft sex princip varje dag, speciellt under den perioden jag misstänker att ägglossningen var.

    Min fundering är, jag fick bara hög förra cykeln och sen låg. Vilket kanske innebär att jag inte hade ägglossning. Denna cykeln exprementerde jag lite och testade på kvällen istället (hört att man oftast får outslag med valiga teststickor på kvällen) men har haft hög i över två veckor nu, sist var den bara hög i 8 dagar innan den blev låg.

    Vet att den kan bli lite konstig första cykeln men nu är det endå trejde.

    Min fundering är, är jag gravid?

    Har nänligen förstått att östrogenet försätter att öka när man är gravid.

    Skall givetvis testa på BIM eventuelltnågon dag innan men ni vet ju hur det är, minsta fundering vill man ha svar på direkt.

    Har även haft en väldigt märklig känsla utav att det kittlas och sticks till och från den tiden jag trodde jag hade ägglossning. Brukar inte ha det annars, bara några dagar innan mens möjligtvis.

    Hade varit kul om någon ville följas åt och dela erfarenheter, upplevelser och tips.

  • Svar på tråden Vi som använder clearblue fertilitetsmonitor - 2018
  • Pluttis86
    Pluttis86 skrev 2018-04-23 19:44:19 följande:

    Hej,

    Finns så oroligt många startade trådar angående just clearblue fertilitetsmonitor.

    Men kunde inte hitta någon aktuell.

    Själv har vi försökt att bli gravida till och från i 2 år ca.

    Hållt på med monitorn i 3 cyklar, men det har varit lite struligt så jag har extremt oregelbunden mens.

    Men tror att jag fått ordning på dem med progesteronkräm. För det senaste två cyklarna har jag haft 30 dagars. (Peppar, peppar) detta är även min första cykel med munkpeppar.

    Tror att jag hade ägglossning, men monitorn har bara visat hög, men vi har en då haft sex princip varje dag, speciellt under den perioden jag misstänker att ägglossningen var.

    Min fundering är, jag fick bara hög förra cykeln och sen låg. Vilket kanske innebär att jag inte hade ägglossning. Denna cykeln exprementerde jag lite och testade på kvällen istället (hört att man oftast får outslag med valiga teststickor på kvällen) men har haft hög i över två veckor nu, sist var den bara hög i 8 dagar innan den blev låg.

    Vet att den kan bli lite konstig första cykeln men nu är det endå trejde.

    Min fundering är, är jag gravid?

    Har nänligen förstått att östrogenet försätter att öka när man är gravid.

    Skall givetvis testa på BIM eventuelltnågon dag innan men ni vet ju hur det är, minsta fundering vill man ha svar på direkt.

    Har även haft en väldigt märklig känsla utav att det kittlas och sticks till och från den tiden jag trodde jag hade ägglossning. Brukar inte ha det annars, bara några dagar innan mens möjligtvis.

    Hade varit kul om någon ville följas åt och dela erfarenheter, upplevelser och tips.


    Ingen?
  • Mikkans

    Vet inte om det går att liva upp tråden..men startade min monitor idag för första gången. Första testdag är på cykeldag (CD) 6.

  • Kungsbacka
    Mikkans skrev 2020-01-18 10:59:29 följande:

    Vet inte om det går att liva upp tråden..men startade min monitor idag för första gången. Första testdag är på cykeldag (CD) 6.


    Hej! Jag startade precis upp en ny tråd idag ang denna monitor! Jag följs gärna åt :) Jag är på cykeldag 2 så inte gjort något test än. Första cykeln med monitorn. Spännande detta. Hur har det gått för dig?
  • Pluttis86

    Hallå där!

    Inte skrivit något här på ett tag, men jag kör på med min monitor. Inte gravida än tyvärr :( tycker ni det kånns bra med monitorn?

    Jag tycker det är jättebra, för har upptäckt att jag verkligen inte har regelbunden ägglossning, ligger på dag 20-23. Har gbakse lång lutealfas med...

    Har ni försökt länge? Barn sen innan?

  • Mikkans
    Kungsbacka skrev 2020-02-27 21:19:36 följande:

    Hej! Jag startade precis upp en ny tråd idag ang denna monitor! Jag följs gärna åt :) Jag är på cykeldag 2 så inte gjort något test än. Första cykeln med monitorn. Spännande detta. Hur har det gått för dig?


    Hej.. nu var det ett tag sedan jag var här inne. Med monitorn blev det så tydligt hur min kropp funkar (det vill säga inte alls) och jag bröt ihop. Efter det fick jag och sambon tid för fertilitetsutredning som nu är klar. Jag har pcos och äter nu provera och letrozol. Vi skickar in underlag för godkännande för ivf om vi inte lyckas denna gången.
Svar på tråden Vi som använder clearblue fertilitetsmonitor - 2018