• Turist112

    Flytt till Göteborg

    Hej,

    Vill flytta till Göteborg pga att jag inte trivs i den stad jag bor i. Men känner ingen i Göteborg å har bott hela mitt liv i den här staden. Kan man göra så? Å har knappt varit där men hört å det verkar vara en trevlig stad att bo i. Hur ska jag gå tillväga? Några tips?

    Tacksam för tips..

  • Svar på tråden Flytt till Göteborg
  • OkejOkej

    Känner flera som har gjort så, dvs lärt känna dom efter att dom flyttat till Gbg.

    Mycket handlar om din inställning och att inte tro på någon "quick fix" ifall du flyr från någonting.

    Förnärvarande är faktiskt tre av våra senaste anställa inflyttade från olika delar av landet, utan vänner eller familj i Gbg. Dom tog en chansning som dom säger.

  • OkejOkej

    Ah, glömde av att tipsa.

    Våra nya anställda fixade jobb först i Gbg, sedan letade dom andrahandsboende när jobbet var fixat, svårt att få första direkt, dyrt att köpa.

    Ett jobb är bra då du inte känner någon. Därefter gå någon kurs av något slag eller om du är grymt social, häng på krogen o lär känna folk ????

  • OkejOkej

    Beror på om man vill bo mitt i centrum eller inte.

    Bra kommunikationer, nära till shopping, ofta dyrt boende, få grönområden, en del ljud o fylla på helgerna.

  • Anonym (gbgare)
    Turist112 skrev 2018-04-25 00:23:46 följande:
    Är inom vallgraven ett bra område?
    Centralt och nära till shopping och uteliv, men lite tråkigt kanske. Hade hellre valt Linné för närhet till natur och mysigt område. Att hitta någonstans att bo överhuvudtaget är en utmaning för de flesta som inte har mkt gott om pengar.
Svar på tråden Flytt till Göteborg