• H4llongr0ttan

    iPhone / Apple experter, titta hit!

    Hej, detta hör kanske mer hemma på Flashback än på familjeliv men jag tänkte köra det här ändå då folk brukar svara här!

    Jag har en iPhone 7 Plus, till att börja med. Har haft iPhone i många år så jag är ingen nybörjare på fronten, DOCK är jag nybörjare på dethär med iCloud... har inte behövt använda det tidigare men nu sitter jag här och håller på slänga iPhonen ut genom fönstret bara för att jag inte förstår. Jag älskar iPhone så försöker hålla mig, hehe.

    Nåja, jag har köpt utrymme och överfört mina filer till iCloud, men nu då. Nu kan jag inte se mina filer någonstans. Vad ska jag göra?? Dom är ju kvar i iPhone men hur sjutton kommer jag åt iCloud?

    Det finns 0 objekt i appen *Filer*. Och inte kommer jag någonstans heller med att surfa på iCloud.com. Blir tokig. Varför är det inga objekt i appen *filer*??? Där finns ju iCloud Drive och där borde mina filer vara, eller??

    iCloud Drive är aktiverat på telefonen, jag är inloggad med mitt Apple ID, jag gör allt (tror jag) rätt, men inga filer kan jag se någonstans?

    Och som pricken över i:et så connectar inte heller iPhone och Mac nu heller... ingenting fungerar för att jag ska kunna se mina filer någonstans.

    iPhone är nyligen uppdaterad och Mac hittas inga uppdateringar.

    Hjälp?? Google var inte till hjälp i detta fallet...

  • Svar på tråden iPhone / Apple experter, titta hit!
  • Carambolan

    Vilken typ av filer försöker du se? I filer-appen ser jag bara dokument och pdfer, alla bilder visas fortfarande i bilder-appen även när de ligger på icloud. Däremot ser jag alla app-katalogerna om jag loggar in i webbläsaren. Har du haft telefonen uppkopplad på wlan? Det finns nån inställning som gör att icloud inte synkar över mobilnätet.

  • H4llongr0ttan
    Carambolan skrev 2018-04-26 00:18:02 följande:

    Vilken typ av filer försöker du se? I filer-appen ser jag bara dokument och pdfer, alla bilder visas fortfarande i bilder-appen även när de ligger på icloud. Däremot ser jag alla app-katalogerna om jag loggar in i webbläsaren. Har du haft telefonen uppkopplad på wlan? Det finns nån inställning som gör att icloud inte synkar över mobilnätet.


    Jag tänkte att bilderna skulle finnas på *filer* då de ligger på iCloud men så verkar det inte vara nu efter lite research. Man kan dock flytta dem dit... men min *filer-app* är helt tom, ska det vara så? Att man alltså ska lägga något i appen för att det ska finnas några filer där. Jag tänkte väl att det är där man kan se det som ligger på iCloud... Ska försöka logga in på datorn och se vad som händer där.

    Jo både mobilen o datorn hade wi-fi vid tillfället men ändå connectades de ej, inte till iTunes, iPhoto eller någonting...
Svar på tråden iPhone / Apple experter, titta hit!