• julia877

FLUOEXTIN

Hej!

Ni som har ätit fluoextin har ni gått upp eller ner i vikt av dom? Biverkningar?

Sägs att dom ska ingen påverka viktuppgång.

Isåfall kan den göra att man går upp i vikt gör att man får mer aptit och då gått upp i vikt.

• Svar på tråden FLUOEXTIN
  • Evert09

Dämpad mataptit fick jag i början. Är redan tjock och så.

Men dem hjälpt mig mycket äter 20 kg.

Dock är dem till bullimektiker och så.

Dock gör dem mig lugnar och mindre panikångest och panikattacker.

• gangstah91
    julia877 skrev 2018-05-09 00:20:22 följande:

Gick du alltså ner i vikt av dom?

Vad är huvudsyftet med insättningen av nämnda läkemedel? Det är viktigt att ha med i beräkningen då det används som behandling mot flera olika åkommor. En till faktor som är avgörande innefattar om det förekommer parallell medicinering av andra preparat.

Det jag kan säga är att Fluoextin kan bidra till både viktökning och viktminskning samt oförändrad kroppsvikt. Det är en selektiv serotoninåterupptagshämmare(SSRI) och verkar till största del genom att ackumulera serotonin i nervsystemen under en längre period innan det slussas vidare för återanvändning. Tarmarna styrs till stor del av serotonin och även känslan av mättnad är också kopplad till serotonin - som där även har den sekundära funktionen att stoppa frisättningen av dopamin, som motiverade oss att äta från första början.

Tyvärr är det svårt att förutspå hur vida effekten kommer att te sig hos en specifik person.
Svar på tråden FLUOEXTIN