• Alva76

stora legobitar

Jag var i dag på barnmottagningen och såg jätte stora legoklossar som var mjuka. Har försökt hitta dem här på nätet men hittar dem inte. Finns det någon som vet var man kan få tag i sådana?

• Svar på tråden stora legobitar
  • Mamma mars05

Finns säkert i leksaksaffärer och kallas megablocks

• Alva76

Ingen annan som vet. Jag skulle jätte gärna vilja ha sådana. Alva gillade dem jätte mycket och jag tyckte de var roliga att bygga med.

• Griffelfot

Tror inte de går att köpa privat, men de finns med i en katalog som förskolor och skolor får. Kolla var barnmottagningen har köpt sina ifrån och kolla där

• helenasafir

jodå, de går att köpa i vanliga leksaksbutiker. de heter lego quattro, vi har en hel låda med dem. sonen gillar dem fortfarande och de går att bygga ihop med lego duplo och vanligt lego när det blir dax. man sätter de stora bitarna överst bara.

• luzorsus

men är lego quattro mjuka? Trodde de var hårda. Kolla med öppn aförskolan, de brukar inte ha några problem med att man beställer med dem när de ändå beställer leksaker.

• ztar

lego quattro har vi härhemma och de är INTE mjuka.

• Alva76

Lego quatro är det inte utan dessa är mycket större. Jag börjar ana att man inte kan köpa dem privat då jag var inne på legos hemsida och hittade då endast quatro. Men de är säkert lika bra. Annars var det en mycket bra idé med förskolan. Ska kolla med dem.

• Trogga

Tror att de kan finnas i briokatalogen som skickas till förskolor. Kanske finns på deras hemsida www.lekolar.se (vet inte om jag kommer ihåg adressen helt rätt)

• Alva76

ztar: det var precis sådana jag menade, men fy vilket pris.

• Alva76

luzorsus: ztar hittade dem på brios hemsida

• helenasafir

lego quattro är ju mycket mjukare än vanligt lego och duplot, men de är ju fortfarande i plast....

Svar på tråden stora legobitar