• Knoxis

    Medicin slutar fungera ibland!

    Min Haldol och Paroxetin slutar fungera ibland så jag blir helt kokko i huvudet!!
    Den slutar alltid fungera vid för mycket ansträngning eller när jag dricker alkohol eller snusar! vad kan det bero på??

  • Svar på tråden Medicin slutar fungera ibland!
  • Anonym (Anonym)

    Men du fattar väl att du inte ska dricka alkolhol medan du äter dina psykmediciner?? Det kan få alla möjliga dåliga verkningar, mer eller mindre farliga. I ditt fall verkar det helt enkelt som om den ena slutar funka (Haldol) och när man äter SSRI (Paroxetin) så kan man mycket riktigt bli rätt knäpp om man dricker.

    Det står uttryckligen på Fass till båda dina mediciner att man inte ska dricka alkohol medan man medicinerar. Det gäller alltså inte bara timmarna strax efter utan under hela perioden!

  • Knoxis
    Anonym (Anonym) skrev 2018-04-26 20:59:48 följande:

    Men du fattar väl att du inte ska dricka alkolhol medan du äter dina psykmediciner?? Det kan få alla möjliga dåliga verkningar, mer eller mindre farliga. I ditt fall verkar det helt enkelt som om den ena slutar funka (Haldol) och när man äter SSRI (Paroxetin) så kan man mycket riktigt bli rätt knäpp om man dricker.

    Det står uttryckligen på Fass till båda dina mediciner att man inte ska dricka alkohol medan man medicinerar. Det gäller alltså inte bara timmarna strax efter utan under hela perioden!


    Jo men jag har slutat dricka sen ett och ett halvt år sedan.
    Och min mottagning menar på att jag borde vänta ut det utan att oroa mig.
  • Anonym (Anonym)

    Varför säger du då att du dricker om du inte gör det? Då är det uppenbarligen inte problemet. Om du snusar sällan så kan det ställa till med en del men det ska inte vara relaterat till medicinerna. Om du är trött och ansträngd kanske kroppen inte reagerar som den ska men det ska definitivt inte slå ut medicineringen helt.

  • Knoxis
    Anonym (Anonym) skrev 2018-04-26 21:14:09 följande:

    Varför säger du då att du dricker om du inte gör det? Då är det uppenbarligen inte problemet. Om du snusar sällan så kan det ställa till med en del men det ska inte vara relaterat till medicinerna. Om du är trött och ansträngd kanske kroppen inte reagerar som den ska men det ska definitivt inte slå ut medicineringen helt.


    Det är iallfall så jag reagerar.
    Jag dricker mycket sällan alkohol och då aldrig mer än 3 öl.
  • Knoxis

    ?? Är det ingen som vet vad detta kan bero på??
    Tycker inte riktigt jag får rätt svar!!

  • Anonym (A)

    Googla "Surviving Antideppressant", där finns massa Info!

Svar på tråden Medicin slutar fungera ibland!