Kvinnor kan få fyra olika orgasmer.
Hej alla,
Jag har försökt att forska lite i det här med olika orgasmer för oss kvinnor, och vetenskapligt bevisat så kan vi få orgasm på fyra olika sätt. 1 klitoris orgasm. 2 vaginal orgasm. 3 G-punkts orgasm. 4 core orgasm. Vanligast är klitoris orgasm som oftas upplevs som väldigt stark och intensiv, tar tyvärr slut ganska fort. Sedan har vi djup vaginal orgasm som ca 30% bara har förmågan att få. (Min favorit) den känslan är obeskrivligt skön, en mjuk/djup och pirrande känsla som kan vara upp till ca 30-40 sekunder om man är riktigt kåt. Den känns i hela underlivet samt upp i ryggraden. Det verkar tyvärr som många blandar ihop denna orgasm med G-punkts orgasm. För min del så måste jag ha en ganska välutrustad man för att få vaginal orgasm. Ganska lång och tjock så den går djupt in och fyller upp mig. Har haft några ex som varit riktigt bra. Min nuvarande har en medel stor och det funkar inte med den. Han kompenserar det med annat så jag är mycket nöjd ändå. G-punkts orgasm har jag tyvärr inte lyckats få än, hittar punkten men kan inte få den att komma, känns som jag ska kissa på mig ibland. Jag har hört av vänninor att den ska vara fantastisk fast ganska kort och så kan det bli väldigt vått i sängen. Core orgasm kan man tydligen få när man tränar, känner ingen som har erfarenhet av det men det ska inte vara så ovanligt har jag läst.
Min fråga är hur upplever ni era orgasmer och vilka erfarenheter har ni?