• Anonym (Vill träffa någon)

Att skriva eller inte skriva till en förtjusande kvinna...

Skulle vilja ha lite råd och tips. Jag är rätt så ny på dejtingfronten.

Jag träffade en trevlig tjej på en slags gruppdejt med 20-30 andra singlar. Vi pratade en hel del och när vi skildes åt när allt var slut sa hon att hon hoppas vi ses på nästa träff.

Nu är det snart en ny träff och jag skrev och frågade henne om hon skulle dit, att jag skulle det och det vore kul om hon också kom, och att det var trevligt att ses sist gång (jag har inte skrivit till henne sedan förra träffen) Jag får svar tillbaka svar efter några dagar ungefär och hon skrev då att hon också tyckte det var trevligt att ses, men att hon inte skulle gå för hon skulle jobba.

Sedan skrev hon inget mera, alltså ett ganska kort meddelande. Hur ska jag tolka det? Betyder det troligast att hon inte är så intresserad, eller kan det vara att hon är lite halvt intresserad och förväntar sig att jag ska skriva något mera?

Hur brukar ni tjejer agera över nätet när ni är lite (men inte överdrivet) intresserade  av en kille?

Är det en bra idé tror ni att skriva tillbaka och fråga något mera för att visa henne att jag är intresserad, eller är det smidigare att inte skriva alls, spela cool och upptagen, och se om vi ses på nån annan träff framöver?

Jag kan ju tillägga att hon inte är den supersociala typen, så jag hade nog inte förväntat mig en novell tillbaka, men går det att avläsa något ur detta korta svar tro?

• Svar på tråden Att skriva eller inte skriva till en förtjusande kvinna...
  • Anonym (E)

Ursäkta mitt dåliga tålamod MEN skriv till henne för gudars skull!!!

Istället för att sitta och vara passiv genom att fråga främlingar på Forum vad en människa vi inte känner tänker.

Skitsamma om du inte har klarhet om hon är intresserad eller inte det som du behöver fokusera på är

1. Är jag intresserad?

Nej - skriv inte till henne.

Ja - skriv till henne!

Du måste köpa en lott för att kunna vinna.

Precis som du här måste kontakta henne för att se vad som händer!

Sluta nu grubbla och agera istället!!

En regel för de i din sits är.

Har du ingen klarhet? VISA din klarhet!

• Cunnilingus18
    Anonym (Vill träffa någon) skrev 2018-04-27 02:04:42 följande:

Skulle vilja ha lite råd och tips. Jag är rätt så ny på dejtingfronten.

Jag träffade en trevlig tjej på en slags gruppdejt med 20-30 andra singlar. Vi pratade en hel del och när vi skildes åt när allt var slut sa hon att hon hoppas vi ses på nästa träff.

Nu är det snart en ny träff och jag skrev och frågade henne om hon skulle dit, att jag skulle det och det vore kul om hon också kom, och att det var trevligt att ses sist gång (jag har inte skrivit till henne sedan förra träffen) Jag får svar tillbaka svar efter några dagar ungefär och hon skrev då att hon också tyckte det var trevligt att ses, men att hon inte skulle gå för hon skulle jobba.

Sedan skrev hon inget mera, alltså ett ganska kort meddelande. Hur ska jag tolka det? Betyder det troligast att hon inte är så intresserad, eller kan det vara att hon är lite halvt intresserad och förväntar sig att jag ska skriva något mera?

Hur brukar ni tjejer agera över nätet när ni är lite (men inte överdrivet) intresserade  av en kille?

Är det en bra idé tror ni att skriva tillbaka och fråga något mera för att visa henne att jag är intresserad, eller är det smidigare att inte skriva alls, spela cool och upptagen, och se om vi ses på nån annan träff framöver?

Jag kan ju tillägga att hon inte är den supersociala typen, så jag hade nog inte förväntat mig en novell tillbaka, men går det att avläsa något ur detta korta svar tro?

Tyvärr knepigt det där. Förstår hur du tänker! Du har blivit intresserad av henne och är nu rädd att du ska förlora chansen att träffa henne igen om du gör fel. Kvinnor är ju som sagt inte lika okomplicerade som oss män. Allt beror ju på tajming. Om hon har ett visst intresse för dig men inte överbevisad så är det en tuff balansgång mellan succé eller totalt fiasko! Förmodligen hade du fått ett annat svar om du frågat henne vid ett annat tillfälle. Mycket beror på kvinnors egna humör och sinnesstämning för stunden har jag lärt mig. Vet att jag helt säkert kommer få höra båda det ena och det andra från kvinnor här nu! Men kvinnor verkar fungera på detta sätt.

Jag tycker däremot du kan skicka ett svar till henne där du inte visa ditt intresse i henne utan mer beklagar att det var tråkigt att hon måste jobba och att ni kanske ses på nästa träff istället. Om hon är intresserad av dig kommer hon garanterat visa mer intresse nu, då du visat ointresse. Du vänder spelplanen mot henne, vilket istället kan få kvinnor till att bli den jagande parten. (Omvänd psykologi) Är hon fortfarande lika sval och kort, så är det nog bara att släppa henne. Du träffar förmodligen ändå en ny spännande kvinna på mötet. :)

Hoppas jag inte snurrat till det ännu mer för dig nu;)
  • Ascendere

Du väntade för länge ä, var alltför passiv, och fönstret slog igen. Var tydlig med vad du vill och ta initiativ annars försvinner attraktionen direkt.

Cunnilingus18 skrev 2018-04-27 08:10:14 följande:
    Tyvärr knepigt det där. Förstår hur du tänker! Du har blivit intresserad av henne och är nu rädd att du ska förlora chansen att träffa henne igen om du gör fel. Kvinnor är ju som sagt inte lika okomplicerade som oss män. Allt beror ju på tajming. Om hon har ett visst intresse för dig men inte överbevisad så är det en tuff balansgång mellan succé eller totalt fiasko! Förmodligen hade du fått ett annat svar om du frågat henne vid ett annat tillfälle. Mycket beror på kvinnors egna humör och sinnesstämning för stunden har jag lärt mig. Vet att jag helt säkert kommer få höra båda det ena och det andra från kvinnor här nu! Men kvinnor verkar fungera på detta sätt.

Jag tycker däremot du kan skicka ett svar till henne där du inte visa ditt intresse i henne utan mer beklagar att det var tråkigt att hon måste jobba och att ni kanske ses på nästa träff istället. Om hon är intresserad av dig kommer hon garanterat visa mer intresse nu, då du visat ointresse. Du vänder spelplanen mot henne, vilket istället kan få kvinnor till att bli den jagande parten. (Omvänd psykologi) Är hon fortfarande lika sval och kort, så är det nog bara att släppa henne. Du träffar förmodligen ändå en ny spännande kvinna på mötet. :)

Hoppas jag inte snurrat till det ännu mer för dig nu;)
    Ja det är svårt att avläsa hur hon tänker och känner. Jo det är nog en bra idé att skriva ett svar i alla fall, för annars framstår jag kanske som lite oartig som inte svarar tillbaks. Frågan är om jag ska fråga henne nåt mer för att försöka spinna vidare på en konversation eller om jag bara ska skriva som du skrev att hoppas vi ses på nästa träff...Vad har jag att vinna och förlora på de båda?
    Ascendere skrev 2018-04-27 08:16:50 följande:

Du väntade för länge ä, var alltför passiv, och fönstret slog igen. Var tydlig med vad du vill och ta initiativ annars försvinner attraktionen direkt.

Jaså jag skulle ha skrivit tidigare till henne? Ja kanske det... Mitt intresse för henne är inte skyhögt ännu, så jag har ju inte gått och tänkt på henne varje dag precis. Men nu när ett nytt event kom upp så kom jag att tänka på henne igen.
    CitronTulo skrev 2018-04-27 07:48:55 följande:

Klart du ska skriva till henne!! Vad har du att förlora?

Jo jag får nog ta och svara i alla fall. Men frågan är om jag ska skriva bara synd du inte kan komma, eller fråga något mer för att jobba vidare på kontakten med henne?
    Anonym (E) skrev 2018-04-27 06:49:06 följande:

Ursäkta mitt dåliga tålamod MEN skriv till henne för gudars skull!!!

Istället för att sitta och vara passiv genom att fråga främlingar på Forum vad en människa vi inte känner tänker.

Skitsamma om du inte har klarhet om hon är intresserad eller inte det som du behöver fokusera på är

1. Är jag intresserad?

Nej - skriv inte till henne.

Ja - skriv till henne!

Du måste köpa en lott för att kunna vinna.

Precis som du här måste kontakta henne för att se vad som händer!

Sluta nu grubbla och agera istället!!

En regel för de i din sits är.

Har du ingen klarhet? VISA din klarhet!

Jag är lite halvt intresserad, men jag skulle bli glad om vi kunde bli vänner likaväl som något mer. Men ok, jag kanske ska skriva nåt mer, men vet inte vad bara.... Jag behöver oftast att den andre håller samma eller högre tempo i skrivarenergin än mig. När hon inte skrev nåt mer så får det mig att undra om hon är intresserad alls? Hon måste väl förstå att jag är lite intresserad eftersom jag skrev till henne.

• MrMister82

Hur lång tid har det gått? Låter som du missat fönstret som någon skrev. Har man otur börjar spåret kallna efter en-två dar. Själv tänker man ju att om det dröjer för länge innan återkoppling då är man ett andrahandsval och det tilltalar ju inte direkt.

Men skriv igen. Vad har du att förlora? Får du ett nej så vet du och kan gå vidare till nästa.

Skriv att du ångrar du inte hört av dig tidigare, kanske av skämtsam anledning,  och fråga om hon vill träffas på en fika. Visa framfötterna.

Svar på tråden Att skriva eller inte skriva till en förtjusande kvinna...