Att skriva eller inte skriva till en förtjusande kvinna...
Skulle vilja ha lite råd och tips. Jag är rätt så ny på dejtingfronten.
Jag träffade en trevlig tjej på en slags gruppdejt med 20-30 andra singlar. Vi pratade en hel del och när vi skildes åt när allt var slut sa hon att hon hoppas vi ses på nästa träff.
Nu är det snart en ny träff och jag skrev och frågade henne om hon skulle dit, att jag skulle det och det vore kul om hon också kom, och att det var trevligt att ses sist gång (jag har inte skrivit till henne sedan förra träffen) Jag får svar tillbaka svar efter några dagar ungefär och hon skrev då att hon också tyckte det var trevligt att ses, men att hon inte skulle gå för hon skulle jobba.
Sedan skrev hon inget mera, alltså ett ganska kort meddelande. Hur ska jag tolka det? Betyder det troligast att hon inte är så intresserad, eller kan det vara att hon är lite halvt intresserad och förväntar sig att jag ska skriva något mera?
Hur brukar ni tjejer agera över nätet när ni är lite (men inte överdrivet) intresserade av en kille?
Är det en bra idé tror ni att skriva tillbaka och fråga något mera för att visa henne att jag är intresserad, eller är det smidigare att inte skriva alls, spela cool och upptagen, och se om vi ses på nån annan träff framöver?
Jag kan ju tillägga att hon inte är den supersociala typen, så jag hade nog inte förväntat mig en novell tillbaka, men går det att avläsa något ur detta korta svar tro?