Anonym (V) skrev 2018-04-27 17:56:52 följande:
Jag bor i Årsta och där är det jättebra att bo med barn. Det ligger ju dock en bit utanför centrum, men bussarna går jättebra. Byggs mycket nytt i östra salabacke som ligger i anslutning till Årsta.
Skulle jag flytta närmare stan vill jag helst bo på kapellgärdet, runt torngatan och portalgatan. Nära till kapellgärdesparken med stor lekplats/skatepark och mycket bilfri yta eller vad man ska säga. Gångavstånd ner på stan, nära till Uppsala högar. Nybyggda trevliga lägenheter.
Luthagen är trevligt, Vasaparken med stor lekplats är precis nyrenoverad. Jag skulle dock hellre bo i bortre Luthagen/Tiunda. Svårt att få plats i skolorna där dock.
Svartbäcken är trevligt oxå.
Rosendal är jag inte alls förtjust i, men det ligger oxå åt helt fel håll för mig. Brukar vara tråkiga köer mot Rosendal.
Kommer ni jobba i Uppsala centrum?
Jag kommer jobba i luthagensidan och därför tänkte jag på det området. Mem det kanske är stort och har bättre och sämre områden? Jag vill ha ett bra område lugnt för barnen och tryggt, men inte helt avsides heller. Är det bra skolor där eftersom du skriver att det är svårt att komma in på de?
Kapellgärdet lät trevligt. Det måste jag kolla upp. Finns det grundskolor där?
Årsta var jag i en gång. Det var mysigt. Hur är grundskolorna där?
Har du allmänt tips om vilka skolor du föredrar (grundskolor)?