• Anonym (TS)

"Bleka" innerlår som blivit mörka?

Hallå!

Mina innerlår är rätt mörka, en slags gråaktig brun färg som rätt tydligt skiljer sig från resten av min hudton. Tycker det ser väldigt trist ut och undrar om det finns något bra sätt att ljusa upp huden där? Få den tillbaka till samma ton som den var förut. Om någon sitter på något bra tips så tar jag tacksamt emot det! :)

• Svar på tråden "Bleka" innerlår som blivit mörka?
  • Anonym (TS)

Skamlös puff Drömmer

• Anonym (?)

Måste säga att jag blir lite nyfiken hur det kommer sig att de avvikit i färg? Vet du själv?
    Bästa rådet är väl att gå till en hudläkare som kan ge tips vad du ska göra

• Anonym (Mike Thighson)

Det är inte att låren gnuggas/skaver mot varandra när du går då? Det misstänker jag är fallet för min del iaf. :)

• Anonym (TS)
    Anonym (?) skrev 2018-04-28 18:08:30 följande:

Måste säga att jag blir lite nyfiken hur det kommer sig att de avvikit i färg? Vet du själv?
    Bästa rådet är väl att gå till en hudläkare som kan ge tips vad du ska göra

Är väldigt kobent och jag går i princip alltid i kjol/klänning och då bli det så låren skaver mot varandra. Sen för att jag alltid har kjol/klänning har jag mörka strumpbyxor en stor del av  året när det är kallt, vilket jag också tror bidrar till pigmentförändringen. De två framförallt, har också läst att hormonell obalans pga t.ex. preventivmedel kan bidra till det, satte in en p-stav för drygt ett halvår sedan, så det kan ju ha förvärrat det också.

Jo, det kan man ju göra ioförsig, men det de kan göra är ju att skriva ut starkare medel på recept (om sådana ens finns), innan det  tänkte jag om det fanns några receptfria krämer att använda, eller saker man har hemma, eller om man bara ska skrubba mycket med peelinggel eller så. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Mike Thighson) skrev 2018-04-28 18:12:45 följande:

Det är inte att låren gnuggas/skaver mot varandra när du går då? Det misstänker jag är fallet för min del iaf. :)

Varför är jag inte så fundersam över :) Har googlat det och hittat rimliga förklaringar. Men är lite nyfiken om någon sitter på något bra tips för att motverka det och förbättra det :) Hittade en del sådant när jag googlade också, men är aldrig någon som faktiskt provat det eller kan visa på några faktiska resultat.

Citron är vanligt förekommande tips dock såg det ut som, kanske får ge det ett försök. 
Svar på tråden "Bleka" innerlår som blivit mörka?