Besviken över 30års present...
Vill bara skriva av mig...
Jag vet att jag kanske är löjlig, men jag är så besviken över firandet av min 30 årsdag... i min familj har födelsedagar aldrig varit en prioritet, jag har därför lärt mig att hålla förväntningarna låga. Jag/vi brukar få en present för 300-500 kr. Ibland något helt ogenomtänkt. Så jag har lärt mig att tydligt säga vad jag önskar mig. Jag förväntade mig inget dyrt, ingen fest av något slag alls eller bjudning på middag eller dyl. Jag önskade mig en prenumeration på en tidning 4 nr för 179 kr, 6 nr 299 eller helår 499 kr. Helt valfritt summa och hur många nummer. Jag ville verkligen ha detta då ekonomin det senaste varit lite tight och inget utrymme finns/har prioriterats till prenumerationer.
Jag och barnen åkte inför min födelsedag 40 mil hem för att träffa familjen Och framförallt den äldre generationen som kanske inte lever så länge till. Lånade då min systers lägenhet och bodde där då hon var bortrest. INGEN i familjen kom förbi för att säga grattis eller fika. Vid förfrågan vad de skulle göra och om pappa ville följa med och äta var han såååå upptagen. Det fanns inte tid. Att vi skulle komma och jag fyllde år har han vetat i 2 månaders tid.
Dagen därpå hade vi familjemiddag och jag inbillade mig väl någonstans att de åtminstonde kanske skulle sjunga för en eller dyl då, men nej. Innan vi gick hem fick jag pappas och hans sambos present, två duschhanddukar. Jag är så sjukt besviken, jag trodde någonstans att 30 var lite speciellt även för min familj. Att man kanske lägger manken till liiiite iaf och ger det någon uttryckligen önskar sig, för att visa att man bryr sig och har lyssnat. Jag känner bara att jag någon gång skulle vilja bli "sedd" av familjen och känna att de uppskattat en och att man är viktig, lite lyhördhet, engagemang och tanke liksom. Och det kändes extra mycket denna födelsedag då det liksom var 30 årsdag och den rent generellt anses som lite större än andra födelsedagar. Även av mig vid firandet av någon som fyller år.