• 901948

    socialmedianegativ

    Hej.Jag undrar om det bara är jag som har blivit motståndare till alla dessa sociala medier? Det är facebook hit och instagram dit bla bla. Eller kanske är det bara ett tecken på att man blivit äldre och allmänt "gnällig" Kul att höra om det är någon mer som tycker som jag.

  • Svar på tråden socialmedianegativ
  • Kanttant

    Njae, motståndare är jag inte. Är dock inte själv aktiv med det direkt. Har ett facebook konto, men använder det sällan, tycker mest det är bekvämt att enkelt kunna nå de flesta jag känner. Bor inte i Sverige och har bott i fler länder än det jag bor i nu, så ser det som min adressbok. Sen kan jag vara lite anti hur det är tillgängligt för unga, men det är ju snarare upp till föräldrar att ta ansvar för - är ju inte sociala medier i sig som måste bort helt. Men annars struntar jag bara i resten, så är inget jag stör mig på eller är motatåndare till.

  • Pr0nographic

    Jag har ett konto här för att jag är sjukskriven och är sängliggandes pga graviditet. Det finns många att fråga om det är nåt man undrar.

    Sen har jag ett instagram konto som är låst till mina vänner/släkt.

    Min mail för jobb och andra vuxna saker som ärenden och liknande. Egen hemsida med officiell instagramkonto för fans och följare. Ligger på is just nu med graviditeten.

    Annars har jag inte fb, Twitter eller liknande. Sånt har jag inte tid med. Orkar inte med massa sociala nätverk.

  • 901948

    Tack för bra och utförliga svar. Kanske har det trots allt att göra med min ålder"60" att jag har svårt att anamma alla möjliga medier,kanske kan det bero på att jag inte är uppväxt med det. Jag tycker oxå det det verkar väldigt tidsödande att ständigt "hålla koll" på allt som händer,vart jag än vänder mig så går/sitter/cyklar folk med mobilen i handen.

Svar på tråden socialmedianegativ