Sveriges lagar
Hur skulle det gå till om Sverige antog en ny lag som exempelvis sockerskatt. Hur skulle det gå till stegvis?
Hur påverkas vårt samhälle av denna nya lag då?
Hur skulle det gå till om Sverige antog en ny lag som exempelvis sockerskatt. Hur skulle det gå till stegvis?
Har du någon gissning?
Har du någon gissning?
läs på!
Har ni inte läxhjälp?
Annars kan du plugga med studiekamrater...
Du kanske skall börja med att lära dig skillnaden mellan "lag" och "skatt" så kan du komma och diskutera sedan.
Jag vet att lagar verkställs i regeringen, och att riksdagen föreslår nya lagar. Socker skulle också vara bra för hälsan att konsumera i mindre mängder? Men jag vill ha idéer av hur sockerskattet det kan påverka samhället så kan jag utveckla det, och jag vet inte om det var allt kring händelseförloppet av hur nya lagar föreslås?
Jag kontrar med att det har den inte alls....
www.foodbev.com/news/lessons-mexico-sugar-tax-hasnt-worked-says-beverage-association/
Konsekvensen blir väl att man importerar socker från Danmark istället. Om det blir skatt på den också så blir det väl privatimport. Låt folk äta som de vill.