• grönoliver

    Ovanlig ångest sedan 20/4

    Hej!

    Vet inte hur jag ska skriva detta och vissa kommer säkert tycka jag verkar störd eller liknande. Vet inte ens om jag skriver på rätt plattform men känner att jag bara måste få ur mig detta.

    Fredagen den 20/4 dog Avicii. Har egentligen aldrig varit något "klassificerat fan" av Avicii, inget superfan av den genren generellt sätt. Men lyssnar på det mesta inom musik så länge det är bra så att säga. För mig var Avicii den solklart bästa inom den genren och jag nästan älskade hans egna stil. Har bra minnen från hans musik, inga konkreta sådana, utan mer goda vibbar från vissa tider och när han släppte något nytt var det som att man så fort som möjligt var tvungen och lyssna för det var så bra musik. Faktum är att dagen innan nyheten om hans bortgång satt jag och tänkte på att det var ett tag sedan han släppte något nytt (hade liksom nästan glömt bort honom, började tänka om han av en slump)

    Jag är en snart 18-årig grabb och är egentligen inte speciellt emotionell, inte de senare åren i alla fall. Men sedan ca en vecka då Tim Bergling dog har jag i princip enbart lyssnat på hans musik och har känt mig extremt sorgsen. Jag har gråtit mig till sömns nästan varje kväll och jag brukar vanligtvis gråta väldigt sällan (1 gång i halvåret om man ska dra till med nått). Det har nästan blivit svårt att sova, jag som annars brukar somna på direkten. Jag kan bara inte förstå mig på varför jag beteér mig så här. Har aldrig gråtit eller hakat upp mig på någons bortgång tidigare (har aldrig varit med om någon närstående som gått bort).

    Vet som sagt inte varför jag reagerar på detta sättet, ifall det ska vara så här eller om det är en kombination med annan stress i livet. Vet dock ingen annan som reagerat på samma sätt, även om man antagligen inte skulle dela med sig av det. Allt känns bara så himla sorgset och ångestfullt, vill bara bli av med känslorna fast det går inte. Jag vet inte ens varför jag känner på detta viset.

    Som sagt ville bara skriva av mig och många tycker säkert jag låter helt knäpp, men kan bara inte sluta vara ledsen över detta.

    Med vänlig hälsning

  • Svar på tråden Ovanlig ångest sedan 20/4
  • Kurlie

    Kanske någon livskris i samband med att du fick veta han dött . Inte så att du känner honom såklart men när hela världen i princip reagerar på något kan man få ganska starka känslor som i sin tur kan trigga andra underliggande känslor.

    När min moster dog och jag ganska nära inpå fått barn fick jag världens kris. Nu var det ju någon jag kände och en händelse som påverkat mig, att få barn klart men det triggade en extensiell ångest i mig som jag mådde dåligt över ganska länge.

    Sitter detta i och inte går över borde du kontakta psykolog som kan hjälpa dig reda ut känslorna. Ibland behöver man bara prata med någon och liksom få ut det för man ska kunna se det hela klart.

    Lycka till och kram på dig!

  • Anonym (P)

    Allt jag kan säga är att du inte är ensam om att känna dom känslorna efter att Tim gick bort. Hans död har påverkat många på just det sättet du beskriver, kom ihåg det så att du inte känner dig udda/konstig på något sätt. Stor kram

  • Anonym (Vart med om nästan samma)

    Du har säkert burit på en del. Kan vara små saker som du kanske inte känt att de e något. Så kommer allt på en gång. Eller så är ditt liv i en stressig tid just nu fast du inte känt av stress alls.

Svar på tråden Ovanlig ångest sedan 20/4