Hur "är" Kalmar?
Ska ev. flytta till Kalmar, men än är inget bestämt.
Vad har ni för erfarenheter av staden?
Hiss, diss eller mittemellan?
Ska ev. flytta till Kalmar, men än är inget bestämt.
Vad har ni för erfarenheter av staden?
Hiss, diss eller mittemellan?
Ska du börja på Linnéuniversitetet?
Ska du börja på Linnéuniversitetet?
Bodde där ett tag för rätt länge sedan, men trivdes helt ok!
Mysig stad, särskilt på sommaren! Lite dött på vintern och söndagar, enligt mig...
Längtade dock tillbaka till min hemstad, så flyttade tillbaka igen efter knappt två år.
Kanske inte till så mycket hjälp :)
Diss. Fullt med kriminalitet, invandrare och våldtäkter. Den enda gången jag vågade gå ut själv utan hund blev jag misshandlad av en okänd.
Flyttade för att jag inte ville att mina barn skulle växa upp där.
Diss. Fullt med kriminalitet, invandrare och våldtäkter. Den enda gången jag vågade gå ut själv utan hund blev jag misshandlad av en okänd.
Vilken stad är inte det i dagens Sverige?
Större delen av Norrbotten tack och lov
Bor i Kalmar idag.
Skitsnack av ovanstående skribenter, förutom den med de lugna vintrarna och söndagarna då.
Det är en mysig småstad med positiv energi. Staden har allt att erbjuda kulturellt, idrottsligt och socialt samt har en god arbetsmarknad.
Kalmar är en medeltidsstad med många fina sådana inslag i stadsbilden samt har blivit utsedd till årets sommarstad i ungefär 3-4 år på raken.
Öland ligger ett stenkast bort och ett stenkast åt andra hållet hamnar du i glasriket med allt vad dessa kan erbjuda.
Som alltid när man flyttar till en ny stad gäller dock att man visar sig social och öppen för att "lyckas".
Välkommen
Bodde där i några år och trivdes bra. Skulle gärna flytta tillbaka. Söder om järnvägen är bra att bo.
Bodde där i några år och trivdes bra. Skulle gärna flytta tillbaka. Söder om järnvägen är bra att bo.
Hahahahaha.
Jag har ändå på något sätt lyckats bo i Kalmar från 16 år till 27 utan att en enda gång ha blivit misshandlad, våldtagen eller överhuvudtaget råkat ut för något brott. Och då har jag även bott i det "hemska" Norrliden.
Kalmar är helt ok, det mesta finns men det kan ändå bli långtråkigt. Som alla andra städer i den storleken alltså. Väldigt vackert med havet, slottet osv.
Hopplöst att få en bostad om man inte köper något.
Hahahahaha.
Jag har ändå på något sätt lyckats bo i Kalmar från 16 år till 27 utan att en enda gång ha blivit misshandlad, våldtagen eller överhuvudtaget råkat ut för något brott. Och då har jag även bott i det "hemska" Norrliden.
Kalmar är helt ok, det mesta finns men det kan ändå bli långtråkigt. Som alla andra städer i den storleken alltså. Väldigt vackert med havet, slottet osv.
Hahahahaha.
Ok. Därför att du inte drabbats av något otrevligt så räcker det för att säga att staden är trygg?
Sökt lite i dagarna och nyligen dömdes några för en gruppvåldtäkt i Kalmar.
Men, men.
Är brudarna snygga i Kalmar?
Kalmar?
Mångkulturellt som överallt annars.
Numera öppen droghandel i Baronen och Tågcentralen.
Gott om ungdomsgäng (afghaner, irakier, syrier) som hänger utanför Baronen. Några mordförsök mitt i stan på senare tid.
Undvik.